جدیرترین اخبار :
  • سفر معاون وزیر حمل‌ونقل تاجیکستان به چابهار به منظور گسترش مراودات اقتصادی
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالین اقتصادی خارجی منطقه آزاد چابهار
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار خبر داد:

معرفی 50 بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزاد چابهار در اکسپو ۲۰۲۳ ایران

اقتصادی | تاریخ خبر : 2/02/14 | تعداد بازید :721
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار از حضور این منطقه آزاد در بزرگ‌ترین رویداد اقتصادی کشور و معرفی 50 بسته سرمایه‌گذاری به ارزش 700 میلیون یورو در نمایشگاه تجاری اکسپو ایران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد چابهار، محمد هدایی با اشاره به برپایی پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با عنوان اکسپو ۲۰۲۳ ایران از ۱۷ تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه 1402 در نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گفت: حضور مناطق آزاد در این رویداد، فرصتی برای معرفی امتیازات و ظرفیت‌های بی‌نظیر سرمایه‌گذاری این مناطق به فعالان اقتصادی داخلی و خارجی است.

وی ادامه داد: رویکرد منطقه آزاد چابهار به‌عنوان بخشی از کشور که در رونق اقتصادی و کمک به پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی نقشی پررنگ دارد، تسهیل فضای سرمایه‌گذاری برای ارتقا تولیدات صادرات محور به‌ویژه در حوزه محصولات دریاپایه است.

هدایی با اشاره به موقعیت استراتژیک و راهبردی منطقه آزاد چابهار به‌عنوان مجهزترین و پیشرفته‌ترین بندر اقیانوسی کشور که نزدیک‌ترین راه دسترسی کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه(افغانستان، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان و قزاقستان) به آب‌های آزاد است محسوب می‌شود و قرارگیری در مسیر کریدور شمال- جنوب افزود: ترانزیت ارزان کالا یکی از کلیدی‌ترین نیازهای سرمایه‌گذارانی است که علاقه‌مند به تولید محصولات صادرات محور هستند و از این نظر چابهار یکی از بهترین گزینه‌های بندری در جنوب کشور است.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار ضمن دعوت از تمامی فعالان اقتصادی جنوب شرق کشور برای حضور و بازدید از این نمایشگاه، تأکید کرد: بسته‌های سرمایه‌گذاری که در این نمایشگاه معرفی خواهد شد، تمامی مراحل اخذ مجوز و جانمایی زمین را داشته و به‌صورت بی‌نام، آماده ارائه به فعالان اقتصادی است که تمایل دارند در محقق کردن "مهار تورم و رشد تولید" در کشور نقش داشته باشند.

گفتنی است، منطقه آزاد چابهار در غرفه شماره ۸ سالن شماره 38A پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران پذیرای حضور بازدیدکنندگان خواهد بود.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل