جدیرترین اخبار :
  • کیفی سازی خدمات با رویکرد اقتصادی شدن فعالیت‌ها برنامه ویژه شرکت سرمایه‌گذاری منطقه 
  • برگزاری جلسه پایش عملکرد و پیشرفت پروژه های عمرانی منطقه آزاد چابهار
  • محورهای کلی اقدامات فرهنگی،آموزشی منطقه آزاد چابهار
  • برگزاری نخستین جشنواره ساحل نشینان به‌ ميزبانی منطقه آزاد چابهار 
  • برگزاری مراسم اختتامیه شانزدهمین همایش ملی شنای آبهای آزاد و سرد کشور جانبازان
مدیر گردشگری منطقه آزاد چابهار:‌

استانداردسازی تاسیسات و مراکز اقامتی چابهار

گردشگری | تاریخ خبر : 1/10/05 | تعداد بازید :267
مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار از برنامه‌ریزی برای استانداردسازی اماکن اقامتی و گردشگری در منطقه آزاد چابهار خبر داد و افزود: براساس برنامه استاندارد سازی تاسیسات و مراکز اقامتی که در دستور کار سازمان منطقه آزاد چابهار قرار گرفته است، گواهی استاندارد کیفیت خدمات گردشگری به تاسیسات و مراکز اقامتی که از استانداردهای لازم برخوردار باشند، ارایه خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد چابهار، محمدسعید موسایی، مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار با تاکید بر اینکه استاندارد هتل‌ها،‌ مراکز و اماکن اقامتی، متضمن ایمنی و سلامت مسافران در سفر است،‌ اظهار کرد:‌ در طرح استانداردسازی اماکن اقامتی و گردشگری، اولویت اجرای طرح با تاسیسات و مراکز اقامتی و پس از آن مراکز پذیرایی و سایر موارد است.
موسایی افزود: استاندارد هتل‌ها و مراکز اقامتی از اهمیت بالایی برخوردار است و استاندارد و قوانین خاص خود را دارد. این استانداردها، برای تمامی مواردی که در یک هتل لازم است قانون و شیوه‌ خاصی را تعیین و مشخص کرده است.
مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار در ادامه از انتخاب و تعیین شرکت عامل تطبیق معتبر زیر نظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگردی و صنایع دستی که دارای مجوزهای تایید شده در این زمینه است، خبر داد و افزود: به منظور رسیدن مراکز اقامتی به استانداردهای جهانی، شرکتی به عنوان مجری طرح با هدف بهره گیری از جدیدترین روش‌های روز و کارشناسان خبره، عملیات استانداردسازی اماکن و مراکز اقامتی را انجام خواهد داد.

آغاز به کار شرکت عامل تطبیق استاندارسازی از روزهای آینده
وی گفت:‌ به منظور ارایه گواهی استاندارد مراکز اقامتی باید ابتدا شرکت عامل تطبیق مشخص شود. شروع به کار فعالیت در زمینه استانداردسازی تاسیسات و مراکز اقامتی از اردیبهشت سال آینده خواهد بود اما شرکت عامل تطبیق طی روزها آینده انتخاب و با استقرار در چابهار، مشاوره‌های اولیه را به هتل‌ها،‌مراکز و اماکن اقامتی ارایه خواهد داد. این اقدام موجب خواهد شد تا با شروع فرآیند اجرایی استانداردسازی تاسیسات و مراکز اقامتی از اردیبهشت سال آینده، کار با سرعت مناسب‌تری به پیش رود.
موسایی با اشاره به ماده 12 قانون استانداردسازی مراکز اقامتی و گردشگری و هتل‌ها، اظهار کرد:‌ براساس این ماده در هریک از تاسیسات گردشگری که موفق به دریافت گواهینامه استاندارد کیفیت خدمات گردشگری شده‌اند، نرخ اتاق، اغذیه و سایر خدمات توسط بهره‌بردار پیشنهاد شده و پس از تایید تشکل صنفی گردشگری و تایید نهایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان،‌یک نسخه از آن به منظورنصب در واحد مورد بهره‌برداری ارسال می‌شود.
وی افزود:‌ همچنین براساس ماده 12 آیین نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه بندی و نرخ گذاری تأسیسات گردشگری، نرخ آن دسته از تاسیسات گردشگری که استانداردهای کیفیت خدمات گردشگری آنها هنوز مصوب نشده به صورت مشترک توسط مدیریت گردشگری و تشکل صنفی گردشگری و با در نظر گرفتن شاخص تورم سالیانه اعلام شده از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین و به بهره‌بردار ابلاغ می‌شود.

ارایه گواهینامه استاندارد به مراکز اقامتی با اجرای دقیق طرح استانداردسازی
وی گفت: با اجرای دقیق و کامل طرح استانداردسازی، واحدها و مراکز اقامتی که حد نصاب را دریافت کنند، مشمول اخذ گواهینامه استاندارد می‌شوند و برای ادامه فعالیت مشکلی نخواهند داشت.

16 واحد اقامتی مشمول طرح استانداردسازی مراکز اقامتی در چابهار
موسایی خاطرنشان کرد: حدود 16 واحد اقامتی شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر مشمول این طرح در منطقه آزاد چابهار خواهند شد.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل