جدیرترین اخبار :
  • جهش تولید در مناطق آزاد نیازمند رفع موانع حقوقی و اجرایی است
  • یکی از فرصت ها برای تحقق شعار سال، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هستند
  • علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • سفر معاون وزیر حمل‌ونقل تاجیکستان به چابهار به منظور گسترش مراودات اقتصادی
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالین اقتصادی خارجی منطقه آزاد چابهار
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار

ایجاد زمینه استفاده حداکثری مردم محدوده منطقه از مزیت های قانونی مناطق آزاد

اقتصادی | تاریخ خبر : 1/09/15 | تعداد بازید :719
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در نشست مدیران اقتصادی استان سیستان و بلوچستان با حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی با ارایه گزارشی از اقدامات و برنامه های آتی در منطقه درخواست هایی در راستای رونق اقتصادی و اشتغال محلی مطرح کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد چابهار در این نشست مدیران اقتصادی استان سیستان و بلوچستان که با حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی برگزار شد، امیر مقدم رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با ارایه گزارشی از اقدامات و برنامه های آتی در منطقه درخواست هایی در راستای رونق اقتصادی و اشتغال محلی مطرح کرد.

بر پایه این گزارش مقدم اولین و مهمترین مورد را تسهیل و تسریع در صدور مجوز بانک آفشور و بیمه های بین الملل در منطقه به جهت زمینه سازی برای جلب و جذب سرمایه گذار خارجی با توجه به سیاست های دولت مردمی بر شمرد.

وی در ادامه ایجاد زمینه استفاده حداکثری مردم محدوده منطقه از مزیت های قانونی مناطق همچنین احیای مزیت های قانونی مناطق برای فعالین و ساکنین را با اهمیت دانست.
مقدم سومین و مهمترین مورد را صدور مجوز ورود ماشن آلات سنگین و راه سازی به منطقه در راستای عمران و آبادانی جهت کاهش هزینه های اجرای پروژه های عمرانی عنوان کرد.
گفتنی است نشست شورای هماهنگی مدیران اقتصادی استان با حضور امیر مقدم مدیرعامل سازمان و مدیران دستگاههای تابعه وزراتخانه با حضور خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در زاهدان برگزار شد.

لازم به ذکر است از نکات مطرح شده حائز اهمیت در این نشست تاکید وزیر اقتصاد بر تسهیل و ساده سازی فرآیند تولید برای همه کارآفرینان و جوانانی که بدنبال شغل هستند بود که از جمله اهداف مهم دولت سیزدهم نیز است.
مباحث مالیاتی، بیمه، گمرک، تکالیف قانونی و برخی موانع برای فعالان اقتصادی از جمله موضوعات مهم مطرح شده در این نشست بود.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل