جدیرترین اخبار :
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالین اقتصادی خارجی منطقه آزاد چابهار
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • گردهمایی علماء تشیع و‌ تسنن پیرامون تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در چابهار برگزار شد
دبیر اجرایی شورای توسعه سواحل مکران:

منطقه مکران، باید به عنوان موتور پیشران توسعه ملی تلقی شود

اقتصادی | تاریخ خبر : 1/07/26 | تعداد بازید :721
دبیر اجرایی شورای توسعه سواحل مکران گفت: منطقه مکران، باید به عنوان موتور پیشران توسعه ملی تلقی شود چرا که بندر چابهار به بسیاری از نقاط دنیا متصل بوده که تأثیر آن علاوه بر استان موجب ارتقاء سطح تجاری دریایی کشور و منطقه نیز می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار ، حسین دهقان در بازدید از زیرساخت‌های ایجاد شده برای سرمایه گذاری و روند توسعه پروژه‌های عمرانی و سرمایه گذاری در سواحل مکران و بندر شهید بهشتی چابهار افزود: مشارکت مردم در فرآیند توسعه منطقه مکُران ضروری است.

وی گفت: باید فضایی فراهم شود که آحاد مردمی که در این جغرافیا زندگی می‌کنند، خود را در یک سرنوشت مشترک ببینند و برای رسیدن به نقطه مطلوب، وارد میدانِ پیشرفت و آبادانی شوند.

دهقان اظهار کرد: باید زمینه مناسب برای سرمایه‌گذاری در این منطقه فراهم شود که این امر مستلزم تکمیل و بهره برداری از پروژه های زیربنایی و روبنایی وابسته نظیر ریل و جاده و فرودگاه است.

دبیر اجرایی شورای توسعه سواحل مکران تاکید کرد: افتتاح خط راه آهن چابهار - زاهدان و ساخت جاده‌های ۲ بانده منتهی به بندر چابهار از نیازهای اصلی سواحل مکران برای توسعه و آبادانی است.

وی همچنین در بازدید از روند پیشرفت پروژه های فاز ۲ طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار و پروژه ساخت مخازن نفتی و پتروشیمی عنوان کرد: منطقه مکُران، باید به عنوان موتور پیشران توسعه ملی تلقی شود چرا که بندر چابهار به بسیاری از نقاط دنیا متصل بوده که تأثیر آن علاوه بر استان موجب ارتقاء سطح تجاری دریایی کشور و منطقه نیز می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان در این بازدید ضمن تشریح جزئیات پروژه‌ها اضافه کرد: با ساخت و بهره برداری از پروژه های زیربنایی و روبنایی توسط سازمان بنادر و دریانوردی زمینه سرمایه گذاری برای بخش خصوصی در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور فراهم می شود.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل