جدیرترین اخبار :
  • بازدید بیش از ۲ هزار تاجر خارجی از نمایشگاه اکسپوی ایران
  • خرد جمعی در منطقه آزاد چابهار، بحران سیل را به تجربه ماندگار تبدیل کرد
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024

مشارکت سازمان منطقه آزاد چابهار در برگزاری و اجرای طرح غربالگری دانش آموزان بدو دبستان

اقتصادی | تاریخ خبر : 1/05/25 | تعداد بازید :860
با هدف عمل به مسئولیت اجتماعی، کمک و ارتقای سلامت روان دانش آموزان و شناسایی آسیب های اجتماعی وارد شده به آن ها این طرح با حمایت سازمان اجرا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار، طاهره شهرکی معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به مطلب فوق گفت:  نشستی مشترک با فرخ لقا عکافی بروجنی مدیر سنجش سلامت سازمان آموزش و پرورش کشور، به منظور هم اندیشی و در راستای اجرای طرح غربالگری موثر و پیشگیری از آسیب­ های حاد احتمالی نوآموزان در مدارس و سلامت جسمانی موثر حدود شش هزار پانصد دانش آموزان حوزه سرزمینی منطقه آزاد، برگزار گردید.
فرخ لقا عکافی نیز در این جلسه اظهار کرد: غربالگری در سنین پایین و توجه به سن طلایی نوآموزان یکی از عوامل موثر کاهش معلولیت های بینایی، شنوایی و مداخله زود هنگام در تاخیرهای رشدی می­ باشد.
وی همچنین ضمن اذعان به مثبت بودن و کارآمد بودن مشارکت در این طرح افزود: با اجرای آن امکان آموزش بر مبنای نیازهای ویژه کودکان مناطق کم بهره مند دانش آموزان فراخور نیازهای خویش شناسایی و از تجهیزات مورد نیاز و آموزش های تخصصی لازم در مدارس عادی یا با نیازهای ویژه در مدارس خاص از آموزش لازم بهره مند می شوند.
شهرکی غربالگری همه دانش آموزان بدو دبستان حوزه سرزمینی منطقه آزاد چابهار را از مطالبات سازمان منطقه آزاد چابهار عنوان کرد و گفت: در این راستا از حمایت مالی این سازمان در خصوص ارزیابی بینایی،شنوایی و هوشی دانش آموزان بدو دبستان مشروط به مشارکت سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور پس از انعقاد تفاهمات لازم منتج خواهد شد.
فرخ لقا عکافی نیز در این زمینه گفت: عدم غربالگری دانش آموزان یکی از عوامل موثر در ریزش تحصیلی است و چنانچه دانش آموزی دارای مشکل شنوایی، بینایی و حتی هوشی باشد و به موقع رسیدگی نشود می تواند آسیبی جبران ناپذیر در آینده وی شود.
در ادامه شهرکی گفت: با توجه به آغاز فصل بازگشایی مدارس پیش­ بینی می­ شود در سال تحصیلی 1401-1402 به صورت تقریبی حدود ۶۵۰۰ نوآموز در حوزه سرزمینی سازمان منطقه آزاد چابهار تا قبل از مهر غربالگری شوند.
شهرکی هم با تایید آمار ارایه شده بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و کثرت جمعیت محروم جامعه، رسیدگی به وضعیت تحصیلی فرزندان آنان نگرانی­ این سازمان و نهادهای حامی را در پی دارد و می طلبد سایر نهادها و ارگان­های دولتی، بخش­های خصوصی و نهادهای غیر دولتی ذیل مسئولیت اجتماعی خویش برنامه حمایت از این قشر آینده ساز جامعه را بر عهده داشته باشند.
معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان گفت:سازمان منطقه آزاد چابهار با حمایت از آینده سازان این مرز و بوم و تعامل با سایر دستگاه‌ها فعال در این زمینه بتوانیم در عرصه آموزشی و بهبود کیفیت تحصیلی و جلوگیری از آسیب­ های آموزشی احتمالی فرزندان آینده ساز درچابهار و همجوار تاثیر گذار باشیم .

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل