جدیرترین اخبار :
  • سفر معاون وزیر حمل‌ونقل تاجیکستان به چابهار به منظور گسترش مراودات اقتصادی
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالین اقتصادی خارجی منطقه آزاد چابهار
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد

اهمیت شبکه ریلی شرق کشور

اقتصادی | تاریخ خبر : 1/01/15 | تعداد بازید :1337
وزیر راه و شهرسازی گفت: شبکه ریلی شرق کشور یکی از کریدورهای ریلی مهم در کشور است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،رستم قاسمی در نشست شورای اداری خراسان رضوی گفت: یکی از کریدورهای مهم استان در موضوع ریلی از چابهار آغاز می‌شود و به سرخس منتهی می‌شود که می‌تواند بخش زیادی از ترانزیت شرق کشور را تأمین کند؛ می‌تواند ترانزیت کشور را از شمال به کشورهای قفقاز به جنوب، هند و چین برساند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بخش ریلی شمال کشور از گلستان به خراسان رضوی جزو برنامه‌ها است که در صورت تأمین منابع می‌تواند بحث زیارت را نیز تکمیل کند بعلاوه اینکه اصلی‌ترین مسئله یعنی راه آهن سریع‌السیر تهران مشهد نیز مطرح است که منابع آن را باید از خارج از منابع جاری کشور تأمین کنیم.

او گفت: ۶ هزار میلیارد تومان در این سفر به جاده‌های استان اختصاص داده شده که می‌تواند تغییر و تحول خوبی ایجاد کند. متأسفانه امسال هیچ بودجه‌ای به‌عنوان بودجه راه‌های استانی تصویب نشد گرچه در مجلس مطرح شد اما به تصویب نرسید و به ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای راه‌های روستایی رأی ندادند.

قاسمی گفت‌: در موضوع حمل و نقل و در حوزه هواپیمایی، با توسعه فرودگاه مشهد شاهد ارتقای تردد مسافر به ۱۴ میلیون نفر در سال خواهیم بود، شهر جدید فرودگاهی در مشهد مطرح شده که مطالعات آن آغاز شده است.

او گفت: در موضوع نهضت ملی مسکن، حدود ۳۸۰ هزار نفر در خراسان رضوی ثبت نام کردند که ممکن است تعدادی حذف شوند اما بازهم جمعیت بسیار زیادی است؛ عملیات اجرایی ۴۷ هزار واحد در مشهد، گلبهار و بقیه شهرهای استان شروع شد که قول دادند ظرف سه ماه آینده عملیات اجرایی بخش دوم نیز آغاز شود.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل