جدیرترین اخبار :
  • بازدید بیش از ۲ هزار تاجر خارجی از نمایشگاه اکسپوی ایران
  • خرد جمعی در منطقه آزاد چابهار، بحران سیل را به تجربه ماندگار تبدیل کرد
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024

۱۵۰ مخزن ۶۶۰ لیتری زباله به مناطق گردشگری چابهار و حومه اهدا شد

گردشگری | تاریخ خبر : 1/01/07 | تعداد بازید :1239
مدیرخدمات شهری منطقه آزاد چابهار با اشاره به ورود قابل توجه مسافران نوروزی به این منطقه از سواحل مکُران از اهدای ۱۵۰ مخزن ۶۶۰ لیتری زباله به مناطق گردشگری چابهار و حومه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار به نقل از ایرنا از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر سازمان منطقه آزاد چابهار، اقبال صادقی با اشاره به تعطیلات نوروز و سرازیرشدن حجم بالای گردشگران به شهرستان چابهار و دیگر شهرهای جنوبی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در راستای بهبود زیرساخت‌های شهری خصوصا در بحث پاکسازی محیط زیست و جمع آوری زباله‌ها، سازمان منطقه آزاد چابهار باتوجه به مسئولیت اجتماعی خود،  ۱۵۰ عدد مخزن زباله گالوانیزه ۶۶۰ لیتری برای مناطق گردشگری منطقه تامین کرده است.

وی در خصوص اهدای این مخازن بیان داشت: این مخازن به شهرداری چابهار و روستاهای اطراف منطقه آزاد و نیز به شهرهای نِگور، بریس و نوبندیان اهدا شده است.

تعدادی مخزن دیگر نیز به روستاهای هدف گردشگری از جمله دَرَک و گواتر تحویل داده شده است.

به گفته مسوولان؛ ورود بیش از ۶۵۰ هزار مسافر به شهرستان ۲۲۰ هزار نفری چابهار، بیش از انتظار بوده است و این موضوع باعث شده مدیران مربوط در پی تامین امکانات بیشتری برای رفاه حال مسافران و شهروندان باشند.

ستاد خدمات سفر منطقه آزاد چابهار با توجه به تکمیل ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی، به دنبال ایجاد مکان‌های جدیدی برای اسکان مسافران است و چندی قبل نیز یک فضای مناسب با ظرفیت برپایی بیش از ۵۰۰ چادر مسافرتی در این منطقه راه‌اندازی شد و هم‌اکنون مسافران درحال استفاده از این مکان هستند.

برپایی بزرگ‌ترین جشنواره موسیقی پاپ و سنتی و همینطور جشنواره‌های مختلف فرهنگی گردشگری ازجمله عوامل افزایش مسافران نوروزی در این منطقه است. بسیاری از مسافران هم وضعیت آبی کرونایی چابهار را علت سفر به این منطقه عنوان کرده‌اند.

چابهار که با عناوینی همچون پایتخت دریایی ایران و تنها بندر اقیانوسی کشور شناخته می‌شود در فاصله ۶۵۰ کیلومتری جنوب مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل