جدیرترین اخبار :
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالین اقتصادی خارجی منطقه آزاد چابهار
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • گردهمایی علماء تشیع و‌ تسنن پیرامون تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در چابهار برگزار شد
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار:

نبود ثبات مقررات، سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد را با چالش مواجه می‌کند

اقتصادی | تاریخ خبر : 0/10/05 | تعداد بازید :1428
 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با تاکید بر اینکه نبود ثبات مقررات، سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد را با چالش مواجه می‌کند، گفت: نباید اجازه دهیم نقض قوانین و مقررات باعث کاهش انرژی سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی شود.

 عبدالرحیم کُردی  در نشست ستاد توسعه سواحل مکران که با حضور معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی و نماینده ویژه وزیر کار و رفاه اجتماعی در حوزه سواحل مکُران برگزار شد با بیان اینکه در حوزه زیرساخت‌های منطقه آزاد چابهار اقدامات زیادی انجام شده است، اظهار داشت: نقض قوانین و مقرراتی که در مناطق آزاد رقم می‌خورد، توان و انرژی سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان را گرفته است.

کُردی گفت: در ماده ۶۵ احکام دائمی تصریح شده است که تمامی وظایف و اختیارات دولت در محدوده مناطق آزاد به مدیران مناطق واگذار می‌شود، اما هیچ دستگاهی تا این لحظه از وظایف خودش خارج نشده و مدریت یکپارچه در محدوده مناطق آزاد را نپذیرفته است، به همین دلیل است که بیشتر درگیر مباحث و مشکلات داخل محدوده‌های مناطق آزاد هستیم.

وی تاکید کرد: اجرا نشدن قانون چگونگی اداره مناطق آزاد و نبود ثبات قوانین و مقررات، سرمایه‌گذاران را سردرگم کرده و باعث بی‌انگیزگی آن‌ها می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار تاکید کرد: یقین دارم که می‌شود اتفاقات بزرگی را در منطقه چابهار رقم زد و آنگاه جایگاه واقعی خودمان را در اقتصاد منطقه پیدا می‌کنیم.

ماده ۶۵ احکام دائمی به منظور ساماندهی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و ایفای نقش مؤثر آنها در تحقق اهداف سند چشم‌انداز ۲۰ ساله نظام، اعمال مدیریت یکپارچه و ایجاد رشد اقتصادی مناسب در این مناطق، همپیوندی و تعامل اثرگذار اقتصاد ملی با اقتصاد جهانی و ارائه الگوی توسعه ملی در بخش های مختلف تصریح می‌کند: مدیران سازمان‌های مناطق آزاد به نمایندگی از طرف دولت، بالاترین مقام منطقه محسوب می‌شوند و تمامی وظایف، اختیارات و مسئولیت‌های دستگاه‌های اجرایی دولتی مستقر در این مناطق به استثنای نهادهای دفاعی و امنیتی به عهده آنها است.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل