جدیرترین اخبار :
  • بازدید بیش از ۲ هزار تاجر خارجی از نمایشگاه اکسپوی ایران
  • خرد جمعی در منطقه آزاد چابهار، بحران سیل را به تجربه ماندگار تبدیل کرد
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024
نماینده مردم چابهار در مجلس:

راه‌اندازی خط دریایی چابهار-مسقط باعث رونق گردشگری می شود

گردشگری | تاریخ خبر : 0/09/25 | تعداد بازید :1751
صنعت گردشگری تاثیر بنیادین در مولفه‌های اقتصادی دارد و پرداختن به توسعه و تقویت زیرساخت‌های این صنعت در سواحل جنوبی کشور به ویژه در منطقه و سواحل مکران تحول اساسی در اقتصاد کشور ایجاد کند.

نماینده مردم چابهار، نیک‌شهر، زرآباد، کنارک، قصرقند و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه و تقویت زیرساخت‌های گردشگری به خصوص گردشگری دریایی در سواحل مکران تحول اساسی در اقتصاد کشور ایجاد می‌کند.

 سواحل مکران که در محدوده آب‌های ساحلی و اقیانوسی دریای عمان قرار گرفته از حوزه گواتر و پسابندر منطقه چابهار سیستان و بلوچستان آغاز شده است و تا منطقه جاسک هرمزگان ادامه دارد. سواحل مکران در واقع دروازه طلایی ایران و از ایستگاه‌های مهم و اصلی در تجارت، اقتصاد و گردشگری کشور است که توسعه آن در بخش‌های مختلف در حال عملیاتی شدن است.

معین‌الدین سعیدی در گفت‌وگو با ایرنا به ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری پهنه سواحل مکران اشاره کرد گفت: بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور، جاده ساحلی تا مرز پاکستان، چشم‌اندازهای طبیعی و اکوتوریستی، کوه‌های مینیاتوری، گل‌فشان‌ها از جاذبه‌های شگفت‌انگیز منطقه جنوب‌شرقی کشور است که ظرفیت توسعه گردشگری منطقه را نشان می‌دهد.

عضو کمیسون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: منطقه چابهار دارای پوشش گیاهان و محصولات متنوع گرمسیری است که در هیچ نقطه‌ای از کشور دیده نمی‌شود این ظرفیت بستر مناسبی برای توسعه گردشگری کشاورزی است. متاسفانه به این جاذبه‌ها توجه جدی نشده و انتظار می‌رود وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و مدیریت منطقه آزاد چابهار اقدامات گستره‌تر و متناسب با ظرفیت‌های این منطقه انجام دهند که قطعا بخشی از مشکلات اقتصادی جوامع محلی با رونق صنعت گردشگری حل خواهد شد.

نماینده مردم چابهار، نیک شهر، زرآباد، کنارک، قصرقند و دشتیاری گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی همیشه بر اقتصاد دریامحور همواره تاکید کرده اند، اقتصادی که بخش بزرگی از آن را گردشگری دریایی تشکیل می‌دهد. توسعه گردشگری دریایی نیازمند افزایش افق دید مدیریتی است؛ راه‌اندازی خط دریایی چابهار-مسقط (عمان) می‌تواند گردشگری میان دو کشور در منطقه را رونق دهد.

تحول اقتصادی با توسعه زیرساخت‌های گردشگری سواحل مکران

یک گذرنامه پر از مُهر ارزشمندتر از یک حساب پر از پول

سعیدی گفت: صنعت گردشگری تاثیر بنیادین در مولفه‌های اقتصادی دارد و پرداختن به توسعه و تقویت زیرساخت‌های این صنعت در سواحل جنوبی کشور به ویژه در منطقه و سواحل مکران تحول اساسی در اقتصاد کشور ایجاد کند.

نماینده مردم چابهار در مجلس بیان کرد: افزایش قیمت بلیت، سفر و گردشگری را برای مردم دشوار کرده است، تسهیل و ارزان‌سازی هزینه اقامت در تاسیسات گردشگری و بومگردی‌ها، می‌تواند در شرایطی که کرونا این صنعت را با رکود و افت مواجه کرد، آن را مجدد احیا کند.

وی افزود: یک پاسپورت پر از مهر از یک حساب پر از پول ارزشمندتر است. سفر تجربه‌های بی‌بدیلی به انسان می‌دهد، اگر چه با این وضعیت دشوار اقتصادی سفر و گردشگری برای مردم سخت شده اما در همین شرایط هم گردشگری در هر شرایط ارزش‌های افزوده بسیار زیادی دارد.

سعیدی از وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی (سید عزت الله ضرغامی) برای سفر به چابهار دعوت کرد و افزود: توسعه گردشگری در منطقه آزاد چابهار نیاز به تقویت ساختاری و اداری دارد. این ماموریت تاریخی را با یک اداره و یک نفر کارمند نمی‌شود تحقق بخشید، اگر به توسعه گردشگری در سواحل مکران و چابهار می‌اندیشیم معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان در چابهار مستقر شود.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل