جدیرترین اخبار :
  • بازدید بیش از ۲ هزار تاجر خارجی از نمایشگاه اکسپوی ایران
  • خرد جمعی در منطقه آزاد چابهار، بحران سیل را به تجربه ماندگار تبدیل کرد
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024
پژمان بازغی :

چابهار، متفاوت ترین اقلیم ایران را دارد

گردشگری | تاریخ خبر : 0/09/23 | تعداد بازید :1710
مردم سیستان و بلوچستان جز اقوام کهن ایران محسوب میشوند.من تا حدودی آشنایی کمی با این مردم داشتم اما هیچوقت به این استان سفر نداشتم...

چابهار تایمز / خاطره حقیقت ناصری: تصویربرداری فیلم سینمایی خورشید آن ماه به کارگردانی ستاره اسکندری، چندی پیش در چابهار به پایان رسید. این فیلم با حمایت سازمان منطقه آزاد چابهار ساخته شده و بازیگران مطرحی در آن به ایفای نقش پرداخته اند.
پژمان بازغی ۱۹ مرداد سال ۱۳۵۳ در یک خانوادهٔ ۵ نفره در تهران متولد شد. در دوران کودکی، به واسطه شغل پدرش، در شهرهای مختلف زندگی کرده‌است.
پس از تولد، ۴ سال در تهران و در منازل سازمانی نیروی دریایی زندگی کرده و هم‌زمان با پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ ایران به شهر رشت می‌رود. با شروع جنگ ایران و عراق و اعزام پدرش برای محافظت مرزهای آب ایران و خلیج فارس به بوشهر رفته و با پایان جنگ، خانواده به تهران باز می‌گردند.بازغی پس از قبولی در دانشگاه آزاد واحد لاهیجان برای تحصیل رشته مهندسی معدن به آنجا بر می‌گردد و از همان‌جا با سینما آشنا می‌شود. در سال ۱۳۷۳ با ورود به سینمای جوانان مرکز گیلان در اولین فیلمش با نام اعتراف ساخته مجید فهیم خواه بازی می‌کند. پس از آن به مدت ۲ سال به ایفای نقش در مجموعه تلویزیونی آژانس دوستی می‌پردازد که باعث شهرت او می‌شود و سپس ایفای نقش در فیلم‌هایی همچون جوانی و بلوغ و مجموعه گمگشته باعث تثبیت جایگاه او در سینما و تلویزیون شد.
اما در فیلم خورشید ان ماه، پژمان بازغی ایفای یکی از شخصیت‌های اصلی را به عهده دارد و البته برای نخستین بار حضور در لوکیشن چابهار بعنوان تنها منطقه اقیانوسی ایراتن را تجربه کرده است. بازیگری را در شهر چابهار تجربه کرد. علاوه بر پژمان بازغی، نازنین فراهانی، امیرحسین هاشمی، بنفشه صمدی، روژین صدرزاده، صادق سهرابی، مهتاب جامی، نکیسا نوری، صادق بلوچی، روژناک شیرانی و مریم بوبانی ، دیگر بازیگران نخستین ساخته سینمایی ستاره اسکندری هستند.
چابهار تایمز برای انتقال تجربیات پژمان بازغی از نقش آفرینی در فیلم خورشید ان ماه و همچنین تجربه حضورش در چابهار، گفتگویی با وی انجام داده که در ادامه از نظر میگذرد:

 


بعد از ایفای نقش در چابهار دیدگاه شما نسبت به مردم استان سیستان و بلوچستان چیست؟


مردم سیستان و بلوچستان جز اقوام کهن ایران محسوب میشوند.من تا حدودی آشنایی کمی با این مردم داشتم اما هیچوقت به این استان سفر نداشتم.تصوری که مردم ما از مردم این استان دارند بسیار متفاوت است.طبیعتا مردم بلوچ صاحب فرهنگ،زبان و موسیقی منحصر به فرد خودشان هستند و متاسفانه اهمیت کمی به آن ها داده می‌شود.ای کاش زمینه بیشتری فراهم شود و پس از فیلم خورشید آن ماه، فیلم های مبیشتری از لوکیشن چابهار بعنوان تنها منطقه اقیانوسی ایران برای ساخت پروژه هایشان، استفاده کنند.


همکاری با خانم ستاره اسکندری به عنوان کارگردان فیلم چگونه بود؟و چطور شد که این نقش را پذیرفتید؟


از آنجایی که شغل من هنرپیشگی است متن فیلمنامه برای من در اولویت است. خانم اسکندری به من این نقش را پیشنهاد دادند و گفتند که این نقش به زبان بلوچی صحبت می‌شود.برای من این مورد چالش خیلی خوبی بود،با خودم فکر کردم که دیدن استان سیستان و بلوچستان خالی از لطف نخواهد بود و علاقه مند بودم که این تجربه را در این استان داشته باشم .امیدوارم که توانسته باشم از عهده این کار بربیایم.


شما ایفاگر یکی از شخصیت های اصلی این فیلم هستید؛ کمی درباره نقش خودتان در این فیلم توضیح بدهید؟!


بله.شخصیت یک بلوچ است که سالیان طولانی از شهر و دیار خود رفته است و بعدها به مناسبت مراسم ازدواج برادر خود به دیار خود برمی‌گردد و یک سری اتفاقات کهنه و قدیمی در واقع با بازگشت او به شهر مادری اش، دوباره تازه می‌شود و این خط اصلی فیلمنامه است.


نظر شما در باره فیلمنامه خورشید آن ماه چیست؟


قیلم نامه متن عاشقانه و بسیار .خوبی داشت و برای من جالب بود که این فیلمنامه در محیط و اقلیم متفاوتی شکل میگیرد.در واقع یکی از دلایل من در نقش همراز متن زیبای فیلم نامه بود


شما برای اولین بار بازیگری در شهر چابهار را تجربه کردید ؛ درباره تجربه تان برای حضور در این شهر بگویید و اینکه از نگاه شما، مهمترین مولفه و ویژگی چابهار، چیست؟


از حضور در این شهر، کاملا لذت بردم.شاید بی راه نباشد که بگویم، چابهار ، متفاوت ترین اقلیم ایران را دارد و مناطق بسیار زیبایی را در خود جای داده است. ما در مدت زمان کوتاهی که در این شهر دوست داشتنی بودیم، توانستیم قاب‌هایی زیبا را در فیلم خورشید آن ماه، به ثبت برسانیم و امیدوارم ماحصل تلاش من و همکارانم، مورد پسند مخاطبان قرار بگیرد.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل