جدیرترین اخبار :
  • بازدید بیش از ۲ هزار تاجر خارجی از نمایشگاه اکسپوی ایران
  • خرد جمعی در منطقه آزاد چابهار، بحران سیل را به تجربه ماندگار تبدیل کرد
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024

استاندار: منطقه آزاد چابهار دروازه توسعه‌ سیستان و بلوچستان است

اقتصادی | تاریخ خبر : 0/08/25 | تعداد بازید :644
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دروازه توسعه‌ استان منطقه آزاد چابهار است لذا باید زمینه لازم برای سرمایه‌گذاری در این بندر را فراهم کنیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار، به نقل از ایرنا، حسین مدرس خیابانی روز دوشنبه در نشست سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار اظهارداشت: با توجه به اینکه سرمایه‌گذاران آمادگی خود را برای تعریف پروژه های مهم در چابهار اعلام کردند ما باید امکان لازم را برای این مهم فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: باید بتوانیم برای هر شهرستان شناسنامه توسعه را تعریف و بررسی کنیم در هر منطقه چه کارهایی را باید انجام داده و با توجه به این چشم‌انداز اقدامات عمرانی در حوزه‌های مختلف انجام دهیم.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: افزایش ابعادی منطقه آزاد چابهار یک فرصت است تا طرح‌های بیشتری برای رشد و آبادانی را اجرا و به صورت ویژه از این فرصت استفاده کنیم.

وی خاطر نشان کرد: مرکز جذب سرمایه‌گذاری در چابهار مشابه مرکز زاهدان تشکیل شود تا کار سرمایه گذاران را در چابهار تسهیل کند و در نتیجه سرمایه‌گذار برای انجام یک مکاتبه مجبور به سفر از چابهار به زاهدان نباشد.

مدرس خیابانی تصریح کرد: به منظور رفع مشکلات، مرکز جذب سرمایه‌گذاری در چابهار تاسیس و نمایندگان اداره اقتصاد و دارایی و سازمان منطقه آزاد چابهار در آن حضور داشته باشند.

وی بیان کرد: باهدف تقویت نیروی انسانی باید در هر دستگاه اجرایی میز دانشگاه با حضور نمایندگان آنها تشکیل شود.  

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: باید تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه‌ها امضا شود تا در این رابطه دانشگاه‌ها بتوانند تخصص‌های مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی را تامین کنند. 

وی خاطرنشان کرد: در رابطه با تامین کالاهای اساسی باید چابهار در تامین مواد و کالاهای اساسی خودکفا شود و بتوانیم این کالاها را در خود این شهر تولید کنیم.

مدرس خیابانی تصریح کرد: توسعه‌ای که عدالت و رفاه نباشد سفره مردم را احیا نکند توسعه مفیدی نیست لذا باید در توسعه‌ای که برای سیستان و بلوچستان برنامه‌ریزی می‌کنیم این موارد را در نظر بگیریم.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل