جدیرترین اخبار :
  • بازدید بیش از ۲ هزار تاجر خارجی از نمایشگاه اکسپوی ایران
  • خرد جمعی در منطقه آزاد چابهار، بحران سیل را به تجربه ماندگار تبدیل کرد
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024

منطقه آزاد چابهار ۶ پایگاه پشتیبانی برای مقابله با توفان مهیا کرد

اخبار سازمان | تاریخ خبر : 0/07/10 | تعداد بازید :2070
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار از آمادگی ۶ پایگاه پشتیبانی و ۸۳ نوع ماشین‌آلات سنگین برای مقابله با توفان حاره‌ای خبر داد.

عبدالرحیم کردی شامگاه جمعه در جلسه ستاد بحران منطقه آزاد چابهار که با حضور معاونان این منطقه، معاونان فرمانداری‌ و نمایندگان گروه‌های جهادی و مردمی برگزار شد عنوان کرد: ایستگاه‌های پشتیبانی در روستاهای تیس، مادربرد و کمب، اطراف بازار قدیم، روستاهای وشنام و کمبل‌ها، دوراهی ریمدان، پاسگاه رمین‌ راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: برای منطقه دشتیاری، قایق و کامیون پیش‌بینی کرده‌ایم.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: مقابله با بحران، یک کار مردمی است و از همه گروه‌های مردمی و جهادی حمایت می‌کنیم تا بتوانیم از بحران احتمالی به خوبی عبور کنیم.

وی افزود: روند اسکان افراد بی‌خانمان و اقشار آسیب‌پذیر با استفاده از ظرفیت نیروهای مردمی آغاز شده است.

کُردی گفت: کامیون لازم برای انتقال قایق‌ها آماده است و برای انتقال قایق ها همکاری خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: حمایت‌های ارزاق را در مراکز هلال‌احمر چابهار متمرکز کرده‌ایم.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: بر اساس شرایطی که وجود دارد ستاد بحران از روزهای گذشته جلسات تخصصی خود را تشکیل داده است وبرنامه ریزی های لازم را انجام داده‌اند. 

وی افزود: در بخش هایی از سمت شرق از جمله ریمدان و دشتیاری، پسابندر توفان دیده شده است.

کردی گفت: نقاط به گونه ای انتخاب شده‌اند که در کمترین زمان ممکن به کل محدوده شهری سرویس دهند، با توجه به شرایطی که حاشیه نشینان شهر چابهار دارند، در محله های کمب، رمین، دشتیاری، دوراهی نوبندیان ،کنارک ، زرآباد و مرادآباد یک جمعیت برای کمک‌رسانی حضور دارند.

وی ادامه داد: با توجه به کانون های جمعیتی که در این نواحی وجود دارند و ارتفاعی که این آبادی ها و روستاها از سطح دریا دارند، پیش بینی خطر بیشتری شده‌ است، لذا این خدمت‌رسانی ها در جایی هستند که خطر بیشتری وجود دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار اظهارداشت: همه مدارس و اداراتی که فعالیت ها ضروری نباشد تعطیل می‌شوند، دستگاه هایی که درگیر عملیات امداد رسانی خواهند بود با تمام ظرفیت حاضر هستند.

به گفته مسوولان، دشتیاری، زرآباد، کنارک و چابهار مهمترین شهرستان‌های در معرض خطر مستقیم در ساحل هستند و چون توفان دارای دامنه‌ای تا ۱۰۰ کیلومتری ساحل است قصرفند، فنوج، سرباز و راسک را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل