جدیرترین اخبار :
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024
  • ارائه خدمات گردشگری دریایی به بیش از ۱۱۰ هزار مسافر نوروزی در سواحل مکران/ استقبال بی نظیر گردشگران از تفریحات دریایی در بندر چابهار
  • مشارکت مردم در سرمایه‌گذاری مناطق را افزایش می‌دهیم
با دستور رییس جمهوری؛

عملیات اجرایی سه طرح اقتصادی و زیربنایی در منطقه آزاد چابهار آغاز شد

اقتصادی | تاریخ خبر : 0/03/31 | تعداد بازید :4071
عملیات اجرایی سه طرح ملی اقتصادی و زیربنایی با اعتبار ارزی یک میلیارد و ۴۲۱ میلیون یورو و سرمایه‌گذاری ریالی ۶۴ هزار و ۵۵۳ میلیارد ریال در منطقه آزاد چابهار از طریق ویدئوکنفرانس و با دستور رییس جمهوری آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه آزاد چابهار به نقل ازا یرنا، در سالی که از جانب رهبر معظم انقلاب مزین است به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها ، بخشی از برنامه‌ریزی صورت گرفته در دولت تدبیر و امید برای تحقق اهداف کلان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار برای رشد تولید و ایجاد اشتغال پایدار و صادرات‌محور به ثمر نشسته و شاهد سرمایه‌گذاری‌های کلان بخش غیردولتی در عرصه صنایع سنگین هستیم و امروز با دستور رییس جمهوری عملیات اجرایی سه پروژه ملی با مجموع سرمایه‌گذاری ارزی یک میلیارد و ۴۲۱ میلیون یورو و سرمایه‌گذاری ریالی معادل ۶۴ هزار و ۵۵۳ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی آغاز شد که این پروژه‌ها از نظر میزان سرمایه‌گذاری و همچنین نوع تکنولوژی دارای اهمیت هستند.

 نخستین پروژه که با دستور حسن روحانی عملیات اجرایی خود را آغاز کرد طرح شرکت «کیمیا صنعت مبنا» در صنایع پتروشیمی است که برای ساخت ۲ واحد متانول یک واحد تبدیل متانول به الفین‌ها یک واحد تولید پلی اتیلن و واحدهای پلی‌پروپیلن است که در زمینی به مساحت ۷۳ هکتار و با سرمایه گذاری یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون یورو و چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای تولید سالیانه یک میلیون و ۴۱۴ هزار تُن انواع محصول پتروشیمی و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۲ هزار و ۴۶۰ نفر طراحی شده است.

دومین پروژه از مجموعه پروژه‌های شرکت صبا پیشرو تیس بوده که در حوزه تصفیه شکر و صنایع جانبی آن و مجموعه منحصر بفرد گردشگری شامل بزرگترین دریاچه مصنوعی جهان با مساحت ۱۱۶ هکتار و جزایر اقامتی در مجموعه زمین‌هایی به مساحت ۱۳۹ هکتار و با سرمایه گذاری ۳۵ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو و یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای تولید انواع محصول بر پایه شکر و ارائه خدمات گردشگری و اقامتی و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۷۲۶ نفر طراحی شده است.

 سومین پروژه، طرح شیرین سازی آب دریا برای آب آشامیدنی و استفاده در صنایع پتروشیمی و فولاد مستقر در محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار است که طی سه فاز برنامه‌ریزی شده است و شرکت توسعه نگین مکُران سرمایه‌گذاری آن را به عهده دارد. امروز با دستور رییس جمهوری عملیات اجرایی فاز نخست این پروژه با ظرفیت تولید ۴۰ هزار متر مکعب آب شیرین در روز با روش اسمز معکوس و برداشت از آب‌های زیرسطحی و با سرمایه گذاری ۳۵ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو و ۴۵۰ میلیارد تومان و اشتغال مستقیم برای ۷۶ نفر شروع شد.

 لازم به ذکر است همزمان عملیات اجرایی خط انتقال محصولات پتروشیمی به بندر شهید کلانتری و همچنین خط انتقال آب به سایت پتروشیمی نیز آغاز شد.

«عملیات اجرایی طرح‌های ذکر شده، در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی مناطق آزاد تجاری صنعتی استان‌های هرمزگان، آذربایجان شرقی و غربی، خوزستان، گیلان و سیستان و بلوچستان آغاز شد»

در این مراسم بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان طرح ملی در سطح کشور کلنگ‌زنی و افتتاح شد.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل