جدیرترین اخبار :
  • خرد جمعی در منطقه آزاد چابهار، بحران سیل را به تجربه ماندگار تبدیل کرد
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024
  • ارائه خدمات گردشگری دریایی به بیش از ۱۱۰ هزار مسافر نوروزی در سواحل مکران/ استقبال بی نظیر گردشگران از تفریحات دریایی در بندر چابهار
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چابهار:

مردم جهان از شنیدن زبان فارسی لذت می‌برند

اقتصادی | تاریخ خبر : 0/02/27 | تعداد بازید :1049
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه فارسی شیرین است گفت: مردم جهان از خواندن و شنیدن این زبان لذت می‌برند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه آزاد چابهار به نقل از ایرنا، نصیراحمد ملازهی شامگاه شنبه در ویژه برنامه پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی اظهار داشت: زبان فارسی از شیرین‌ترین زبان‌ها است که با وجود هزاران شاعر و ادیب پر آوازه در طول تاریخ افراد زیادی در سراسر دنیا علاقه‌مند هستند تا این زبان شیرین را فرا بگیرند و با مفاهیم غنی که با این زبان تولید شده است آشنا شوند.

وی افزود: هزاران سال است که مردم بلوچ با زبان فارسی ارتباط دارند و از زمان‌های دور در بلوچستان به افرادی با سواد گفته می‌شد که می‌توانستند زبان فارسی را خوب بخوانند و بنویسند، در مکتب‌های قدیمی کتاب‌های بوستان، گلستان، مخزن الاسرار، حافظ و شاهنامه تعلیم داده می‌شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: لذا بر ماست که در حفظ، پاسداری زبان و واژگان شیرین فارسی بکوشیم و ارزش حکیمی همچون فردوسی را بدانیم که از زبان سترگ فارسی حراست و پاسداری کرد تا امروز ما و میلیون ها انسان دیگر در سراسر دنیا از خواندن و شنیدن این زبان لذت ببریم.

محمدامین محمدی معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد چابهار نیز گفت: برگزاری برنامه پاسداشت روز زبان فارسی و بزرگداشت حکیم فردوسی وظیفه هر نهاد فرهنگی است.
وی گفت:۲۵ اردیبهشت مصادف است با سالروز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت فردوسی بزرگ، لذا وظیفه نهادهای فرهنگی است که در پاسداری و گرامیداشت زبان فارسی که افتخار و غرور ملی ما ایرانیان است بکوشند.

همزمان با سالروز زبان فارسی و بزرگداشت ناجی زبان و ادبیات فارسی، فردوسی بزرگ، ویژه برنامه‌ایی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد چابهار با همکاری هنرمندان و شاعران شهر چابهار به صورت مجازی برگزار شد.
با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌ها، این برنامه کاملا به صورت مجازی و به طور زنده از صفحه اینستاگرام پخش شد.
محتوای این برنامه شامل سخنرانی توسط استاد کریم باشنده، اجرای شاهنامه خوانی و نقالی توسط هنرمندان، اجرای موسیقی سنتی ردیف دستگاهی و شعر خوانی توسط شاعران بود.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل