جدیرترین اخبار :
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالین اقتصادی خارجی منطقه آزاد چابهار
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • گردهمایی علماء تشیع و‌ تسنن پیرامون تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در چابهار برگزار شد

دبیرشورای‌عالی مناطق آزاد از کارخانه پروفیل چابهار دیدن کرد

اقتصادی | تاریخ خبر : 0/02/16 | تعداد بازید :1056
مشاور رییس جمهوری و دبیرشورای‌عالی مناطق آزاد کشور از کارخانه 25 هزار تنی تولید لوله پروفیل چابهار دیدن کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه آزاد چابهار به نقل از ایرنا، حمیدرضا مومنی مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور روز پنجشنبه به همراه عبدالرحیم کُردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار از شرکت «آریا پروفیل» چابهار دیدن کرد.

سیدمحمد موسوی رییس هیات مدیره شرکت آریا پروفیل در این آیین اظهار داشت: شرکت تولید لوله آریا پروفیل با ظرفیت تولید 25 هزار تن انواع لوله‌های صنعتی گاز و لوله‌های مقاطع فولادی و پروفیل با اشتغال ۸۰ نفر در پیکره صنعتی منطقه آزاد چابهار در حال تولید است.

وی با بیان اینکه تولیدات این کارخانه به مصرف بازار داخلی می‌رسد افزود: هم‌اکنون به دنبال افزایش سهمیه ورق آهنی هستیم تا بتوانیم به نحو مطلوبی از ظرفیت کارخانه استفاده کنیم.

وی با تاکید براینکه در حال حاضر توان تولید 25 هزار تن انواع لوله پروفیل را داریم گفت: پیش از این، به واسطه کمبود مواد اولیه تنها سه هزار تن تولید داشتیم که با پیگیری‌های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار این میزان به هشت هزار تن افزایش یافت.

بازدید از مجموعه اقامتی دُربلوچ

مشاور رییس جمهوری و دبیرشورای‌عالی مناطق آزاد کشور همچنین از مجموعه اقامتی و پذیرایی بومگردی دُربلوچ آبکان دیدن کرد.

این مجموعه در باغ آبکان دارای سوئیت‌های اقامتی ۲ نفره، چهار نفره و vip، رستوران سنتی، فروشگاه‌های صنایع دستی، انواع تفرجگاه و محل بازی برای کودکان است.

این مجموعه اقامتی توانسته برای 32 نفر اشتغال ایجاد کند.

بازدید از مجتمع پرورش شترمرغ

مومنی در برنامه بعدی خود به همراه عبدالرحیم کُردی از مزرعه پرورش شترمرغ «مکران ساحل آرامش» بازدید کرد.

به گفته عبدالرحیم کُردی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار، این شرکت در زمینه پرورش، تولید و فرآوری شتر مرغ علاوه بر گوشت و تخم، از پوست پرنده برای تولید چرم استفاده می‌کند و برای 14 نفر به طور مستقیم ایجاد شغل کرده است.

وی همچنین از پروژه شبکه توزیع آب روستای تیس بازدید کرد. فاز نخست طرح آبرسانی این روستا اردیبهشت ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

حمیدرضا مومنی دبیر شورای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور که در نیمه ابتدایی فروردین‌ امسال به منطقه آزاد چابهار سفر کرده بود امروز (پنجشنبه) نیز برای بازدید از طرح‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و گردشگری در قالب سفری ۲ روزه به منطقه آزاد چابهار سفر کرده تا روند پیشرفت پروژه‌ها را از نزدیک مورد ارزیابی و بررسی قرار دهد.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل