جدیرترین اخبار :
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024
  • ارائه خدمات گردشگری دریایی به بیش از ۱۱۰ هزار مسافر نوروزی در سواحل مکران/ استقبال بی نظیر گردشگران از تفریحات دریایی در بندر چابهار
  • مشارکت مردم در سرمایه‌گذاری مناطق را افزایش می‌دهیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد چابهار معرفی شد

اقتصادی | تاریخ خبر : 99/11/08 | تعداد بازید :2117
نصیراحمد ملازهی در نشستی با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، معاون حقوقی، پارلمانی، امور مجلس و استان‌ها و مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نخستین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد چابهار منصوب و معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه آزاد چابهار مدیرعامل منطقه آزاد چابهار روز سه‌شنبه در حاشیه مراسم معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزادچابهار در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در قالب تفاهم‌نامه بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد که در گذشته تنظیم شده بود و در ماه‌های اخیر با افزایش محدوده منطقه آزادچابهار از ۱۴ هزار به ۸۲ هزار هکتار توانستیم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان را به اداره کل ارتقا دهیم.

عبدالرحیم کردی افزود: خوشبختانه با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعامل و همکاری خوبی داریم و در این راستا خوشحالیم که نصیراحمد ملازهی یکی از افراد با تجربه و متخصص با حکم وزیر به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چابهار منصوب شد.

وی گفت: نگاه این است که از ظرفیت‌های قانونی منطقه آزادچابهار برای ارتقای ادارات استفاده و به سمتی برویم که مردم منطقه حداکثر بهره را ببرند.

رییس هیات مدیره منطقه آزادچابهار ادامه داد: استاندار سیستان و بلوچستان در ارتقای ادارات در این منطقه نقش موثری داشته اند و بزودی بقیه ادارات با توجه به ماموریت ملی و بین المللی این منطقه به اداره کل ارتقا پیدا خواهند کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به موقعیت راهبردی و کلیدی منطقه آزادچابهار در توسعه نیاز است به پیوست‌های فرهنگی اجتماعی بیشتر نگاه شود برای همین اقدامات لازم برای ارتقای ادارات به اداره‌کل شروع شده تا بتوان از این ظرفیت‌ها بهتر استفاده کرد.

کردی با اشاره به الزام قانونی برای ارتقای ادارات به اداره‌کل در محدوده منطقه آزادچابهار، ادامه داد: براساس ماده ۶۵ احکام دائمی برنامه توسعه باید همه ادارات به اداره‌کل ارتقا پیدا کنند و این موارد در حال انجام است و هر یک از دستگاه‌ها براساس برنامه و تفاهم‌نامه و قوانین و مقررات فعالیت خواهند کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد چابهار بنا به پیشنهاد مدیرعامل این منطقه و پیرو تفاهم‌نامه بین وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد معرفی و منصوب شده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های سرباز، راسک و ایرانشهر، معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان از جمله مسوولیت‌های مدیرکل جدیدفرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزادچابهار است.

نصیراحمد ملازهی ۱۸سال در حوزه مسائل هنری. نویسندگی، کارگردانی تئاتر، موسیقی محلی و نواحی سابقه فعالیت دارد.

در مراسم معارفه مدیرکل ارشاد اسلامی منطقه آزادچابهار علی‌اصغر کاراندیش معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ها، علی غیاثی مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و رشاد اسلامی، حجت‌الاسلام محمدجواد عبداللهی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت، حسین مسگرانی مدیرکل ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، معاونان و مدیران منطقه آزاد چابهار حضور داشتند.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل