جدیرترین اخبار :
  • بازدید بیش از ۲ هزار تاجر خارجی از نمایشگاه اکسپوی ایران
  • خرد جمعی در منطقه آزاد چابهار، بحران سیل را به تجربه ماندگار تبدیل کرد
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024

چابهار دروازه پاکستان برای دسترسی به کشورهای خاورمیانه است

اقتصادی | تاریخ خبر : 99/09/30 | تعداد بازید :1560
سفیر جمهوری اسلامی پاکستان در تهران گفت: چابهار به عنوان یک منطقه راهبردی می‌تواند دروازه پاکستان برای دسترسی به کشورهای خاورمیانه باشد برای همین باید روابط را روز به روز گسترش داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه آزاد چابهار رحیم حیات قریشی روز یکشنبه در دیدار با مدیرعامل منطقه آزادچابهار اظهارداشت: ما امروز معتقدیم که این کشورها نیستند که توسعه می یابند بلکه مناطق هستند که توسعه و پیشرفت را تجربه می کنند.

وی بیان کرد: ما به تعهدات تاریخی کشورمان با توجه به اشتراکات دینی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با ایران پایبند هستیم.

سفیر جمهوری اسلامی پاکستان در تهران گفت: برای افتتاح مرز ریمدان و آشنایی از ظرفیت‌های چابهار به این منطقه سفر کرده‌ام و خوشحالم از اینکه می‌بینم ظرفیت‌های خوبی برای آغاز فعالیت‌های اقتصادی و تجاری وجود دارد.

وی اظهارداشت: پاکستان بر توسعه روابط با ایران تاکید دارد و ما تمایل داریم که تجار و بازرگانان پاکستان، خصوصا بخش خصوصی برای بهره برداری از فرصت های سرمایه‌گذاری در چابهار حضور پیدا کنند.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار نیز گفت: استفاده از ظرفیت‌های موجود در منطقه آزاد چابهار و گوادر از طریق مرز ریمدان در راستای رشد اقتصادی دو کشور بسیار حائز اهمیت است.

عبدالرحیم کردی افزود: افتتاح بازار ریمدان آغاز فصل جدیدی برای کاهش و از بین بردن فعالیت‌های غیرقانونی در مرز است.

وی با اشاره به اینکه کالاهای مورد نیاز پاکستان را می‌توان با هزینه کمتر در منطقه آزاد چابهار تولید کرد گفت: هم‌اینک سرمایه گذاران فعالی از کشور پاکستان در منطقه حضور دارند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار بیان کرد: هم‌اینک فرصت مناسبی برای ایران و پاکستان جهت ارتقای روابط اقتصادی بین دو کشور است.

وی ادامه داد: در خصوص تأمین برق و انرژی مورد نیاز در گوادر پاکستان می توانیم همکاری خوبی با هم داشته باشیم.

کردی افزود: در خصوص سرمایه گذاری مشترک در بندر و در شرکت‌های تولیدی آمادگی مناسبی در ایران وجود دارد که از سرمایه گذاران کشور دوست و برادر پاکستان استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: حتی در صورت فراهم شدن شرایط از طرف کشور پاکستان، می‌توان منطقه صنعتی ویژه مشترکی برای دو کشور راه اندازی کرد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: کریدور  اقتصادی پاکستان و چین به اضافه همکاری گوادر و چابهار می‌تواند موجبات رونق اقتصادی، تجاری و ترانزیتی منطقه‌ای قابل توجهی را ایجاد کند.

وی بیان کرد: نه تنها پاکستان بلکه چین هم می‌تواند از طریق مرز ریمدان به شرق اروپا متصل شود.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل