جدیرترین اخبار :
  • خرد جمعی در منطقه آزاد چابهار، بحران سیل را به تجربه ماندگار تبدیل کرد
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024
  • ارائه خدمات گردشگری دریایی به بیش از ۱۱۰ هزار مسافر نوروزی در سواحل مکران/ استقبال بی نظیر گردشگران از تفریحات دریایی در بندر چابهار

۸۰ پروژه توسط منطقه آزاد چابهار در روستاهای سواحل مکران در حال اجراست

اخبار سازمان | تاریخ خبر : 99/06/18 | تعداد بازید :3268
معاون فرهنگی، اجتماعی وگردشگری سازمان منطقه آزادچابهار گفت:۸۰ پروژه با ۴۰ میلیارد تومان اعتبار توسط این سازمان در روستاهای چابهار، دشتیاری و کنارک محدوده سواحل مکران در حال اجراست.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار محمداکبر چاکرزهی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این اعتبارات در بخش‌های آموزشی، فرهنگی، گردشگری و ورزشی در حال هزینه است.

وی افزود: ۱۹ مدرسه در قالب ۱۲۰ کلاس درس با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان به صورت مشارکتی با خیران و سازمان نوسازی مدارس در این شهرستان‌ها در حال ساخت است که از مهمترین آنها می‌توان به ساخت مجتمع آموزشی پیرسهراب چابهار اشاره کرد.

عضو هیات مدیره منطقه آزادچابهار ادامه داد: ساخت مجتمع‌های آموزشی از ترک تحصیل دانش آموزان جلوگیری و تحصیل راحت آنان و دسترسی به کلاس‌های استاندارد با امکانات و تجهیزات مناسب را فراهم می‌کند.

وی گفت: ۳۳ خانه فرهنگ روستایی با مشارکت بنیاد مجتهدی و مشارکت ۵۰ درصدی منطقه آزادچابهار با سهم سه میلیارد تومانی در حال ساخت است که می‌تواند منجر به ساماندهی خدمات فرهنگی به جامعه روستایی شود.

چاکرزهی تصریح کرد: در حوزه ورزش نیز ۱۸ پروژه زمین چمن مصنوعی با اعتبار سه میلیارد تومان در حال ساخت است که برخی از آنها تکمیل و بقیه تا پایان سالجاری به بهره‌برداری می‌رسند.

وی ادامه داد: در حوزه گردشگری و محیط زیست نیز اقدامات خوبی با هزینه ۲ میلیارد تومانی در حال انجام است که از جمله می‌توان به ساخت سایت پرنده نگری در گواتر اشاره کرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی وگردشگری سازمان منطقه آزادچابهار گفت: ساخت نمازخانه، ساماندهی مناطق گردشگری و ساخت سرویس‌های بهداشتی و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در نوار ساحلی گواتر- چابهار و درک زرآباد و روستاهای چابهار، دشتیاری و کنارک نیز در حال انجام است.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل