جدیرترین اخبار :
  • سفر معاون وزیر حمل‌ونقل تاجیکستان به چابهار به منظور گسترش مراودات اقتصادی
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالین اقتصادی خارجی منطقه آزاد چابهار
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
مثلثی که با اراده بانوی شناگر ایرانی، حمایت سازمان منطقه آزاد چابهار و هنرمندی مستندساز شکل گرفت؛

ثبت رکورد گینس در دهانه خلیج چابهار

اخبار سازمان | تاریخ خبر : 99/06/17 | تعداد بازید :1323
نور، صدا، دوربین ... حرکت! کارگردان دستور حرکت را صادر می‌کند تا پروژه سینمایی «شناگر» کلید بخورد؛ اما هیچ برداشت دوباره‌ای در کار نیست؛ چراکه شناگر ایرانی قرار است دهانه 10 کیلومتر خلیج چابهار را با دست بسته شنا کند برای ثبت یک رکورد جهانی.

پیمودن دهانه خلیج 5 ساعت زمان می‌برد و تیم مستندساز ثانیه‌ها و دقیقه‌ها را با شناگر همراه می‌شوند تا یک رویداد مهم فرهنگی ـ ورزشی را ثبت کنند. الهام اصغری دهانه خلیج چابهار بسلامت پیمود، گروه مستندساز به ثبت لحظه‌ها پرداخت و سازمان منطقه آزاد چابهار نیز در قامت یک پشتیان در کنار گروه ایستاد تا هم رکوردی برای ایران در کتاب رکوردها ثبت‌شده و هم اثری فاخر در قاب نقره‌ای خلق شود.

در جریان تولید مستند «شناگر» به کارگردانی طهورا ابوالقاسمی درباره زندگی الهام اصغری، این قهرمان شنای زنان ایران موفق به ثبت رکورد جهانی شنای گینس با یک دست بسته شد و با چند ماه تأخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا، از مدرک گینس خود در شورایعالی مناطق آزاد کشور، رونمایی کرد.

الهام اصغری با حضور مسئولان دبیر شورایعالی و مدیرعامل منطقه آزاد چابهار به همراه عوامل تولید فیلم مستند «شناگر»، مدرک گینس خود را رونمایی کرد. این قهرمان شنا، با همراهی مسئولان منطقه آزاد چابهار و در جریان تولید این مستند درباره زندگی خود، رکورد شنا با یک دست بسته را در طول ده کیلومتر، در مدت‌زمان چهار ساعت و پنجاه‌ونه دقیقه در آب‌های پرتلاطم دریای عمان ثبت کرد و برای ایران، افتخاری آفرید. این رکورد، سومین رکورد گینس این شناگر محسوب می‌شود.

در مراسم دریافت مدرک رسمی گینس این شناگر، دکتر مرتضی بانک (دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور)، عبدالرحیم کردی (مدیرعامل منطقه آزاد چابهار)، محمد اکبر چاکرزهی معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری، حسام‌الدین یوسفی (مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه آزاد چابهار) در کنار عوامل مستند «شناگر» حضور داشتند.

مستند زندگی الهام اصغری با حمایت منطقه آزاد چابهار، در مرحله تولید قرار دارد. این مستند به زندگی و حرفه این قهرمان زن شنای ایران می‌پردازد و عوامل آن عبارتند از:

کارگردان: طهورا ابوالقاسمی
تهیه‌کنندگان: طهورا ابوالقاسمی، مهتاب کرامتی
مدیر تولید: سمیرا علایی
دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: بهروز فروغی‌راد
فیلمبردار: رضا ابیات
صدابردار: علی علوی
تدوین: همیلا موید
عکاس: مریم مجد
مشاور رسانه‌ای و امور بین‌الملل: ثمین مهاجرانی
مجریان طرح: اندیشه پردیس‌جم، جمیله راه‌دار
تدارکات: حسن رضایی

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل