جدیدترین اخبار :
  • چابهار، نقطه اتصال ایران به جهان: رونق تولید و صادرات در ایران اکسپو ۲۰۲۵
  • بررسی چالش‌ها و فرصت‌های مناطق آزاد در دیدار دبیر شورایعالی با رئیس سازمان بازرسی کل کشور
  • ایران چهارراه ارتباطی شرق به غرب و شمال به جنوب است، این بستر می‌تواند آینده‌ای همراه با صلح و امنیت رقم بزند
  • بگذارید مناطق آزاد به معنای واقعی آزاد باشند
  • اجرای پروژه‌های کلان در منطقه آزاد چابهار؛ از راه‌آهن تا بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی

احیای ۵۵ درصد خاک ایران با توسعه کریدور جنوب - شمال

اقتصادی | تاریخ خبر : 98/11/20 | تعداد بازید :2455
معاون حمل و نقل و ترانزیت منطقه آزاد چابهار با تاکید بر اهمیت توسعه محور جنوب-شمال گفت: مسیر مهیاست اما ضعف‌های جدی دارد که اگر رفع شود، ۵۵ درصد از خاک ایران احیا شده و مردمان این مسیر از مزایای آن بهره‌مند شوند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار به نقل از ایرنا «سعید چلندری» در همایش صادرات-ترانزیت و اوراسیا که روز یکشنبه در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد گفت: بندر چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور است که پتانسیل چهار شیوه حمل و نقلی ترکیبی را دارد. این بندر در جنوب شرقی ایران و جنوب عمان واقع شده و ۱۲۰ کیلومتر مرز خشکی و ۱۵۰ کیومتر مرز دریایی دارد.

وی با اشاره به اهمیت ترانزیتی چابهار گفت: این بندر محل تلاقی دو کریدور جهان شمال-جنوب و شرق-غرب و امن‌ترین و کوتاه ترین مسیر به آسیای میانه و افغانستان است.

معاون منطقه آزاد چابهار با تشریح ظرفیت‌های این بندر گفت: در دی ماه امسال میانگین حدود ۹۰ تریلر بار از شهید کلانتری خارج شده و در بندر شهید بهشتی این رقم دو برابر بوده است.

چلندری مناسب نبودن راهها و مقررات بین المللی را مشکلات اساسی دانست و گفت: برای رفت و آمد تجار اهمیت قائلیم و باید این مشکلات برطرف شود.

معاون منطقه آزاد چابهار همچنین با انتقاد از فقدان تصمیم‌گیری واحد گفت: درباره استانداردهای ارسال محموله بار باید یک مرجع تصمیم گیری کند.

وی با اشاره به تاثیر حمل و نقل و لجستیک در قیمت تمام شده کالا افزود: این موضوع ۴۰ درصد قیمت کالا را به خود اختصاص می‌دهد. چین به عنوان ابرقدرت اقتصادی تمام فعالیت خود را بر جاده و کمربند متمرکز کرده است.

معاون منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: متولی این توسعه در کشور وزارت راه است، در حالیکه بسیاری از سندها و دستور کارها مربوط به مناطق آزاد می‌شود اما آن‌ها نقشی در تصمیم‌گیری ندارند. در این زمینه خواستار تشکیل شورای لجستیک در مناطق آزاد و دخیل بودن آنها در سیاستگذاری هستیم.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل