جدیرترین اخبار :
  • خرد جمعی در منطقه آزاد چابهار، بحران سیل را به تجربه ماندگار تبدیل کرد
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024
  • ارائه خدمات گردشگری دریایی به بیش از ۱۱۰ هزار مسافر نوروزی در سواحل مکران/ استقبال بی نظیر گردشگران از تفریحات دریایی در بندر چابهار

توانمندسازی کودکان و نوجوانان سیستان بلوچستان در منطقه آزاد چابهار

اقتصادی | تاریخ خبر : 98/09/10 | تعداد بازید :2082
اولین سری از دوره‌های جامع آموزش برنامه‌نویسی کودکان و نوجوانان در آخر هفته گذشته در دانشگاه بین‌المللی چابهار و با همکاری پردیس مکران پارک علم و فناوری برگزار شد. این دوره‌ها باهدف توانمندسازی و تقویت استعدادهای کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان در منطقه آزاد چابهار برنامه‌ریزی و آغاز شده است. آموزش برنامه‌نویسی به کودکان و نوجوانان، یکی از مهم‌ترین آموزش‌ها به بچه‌های نسل فناوری می‌باشد که به علت مزیت‌های متنوع در کشورهای پیشرفته مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد چابهار، ارسلان دژکام سرپرست دانشگاه گفت: مزیت‌های روانشناسی این آموزش‌ها مانند رشد خلاقیت و تقویت استعدادها، در کنار توانمندسازی کودکان در استفاده بهینه از فناوری و تولید ارزش و ثروت آفرینی از مزیت‌های اصلی آموزش کدنویسی به کودکان و نوجوانان به شمار می‌رود.

دژکام گفت: پس از برگزاری کارگاه رایگان و افتتاحیه این دوره‌ها در تابستان، که با بازدید و استقبال دکتر ستاری؛ رئیس بنیاد ملی نخبگان و معاون علم و فناوری ریاست جمهوری همراه شد، اولین دوره از برنامه آموزش ترمیک این دوره‌ها در هفته اخیر برگزار شد.

کودکان و نوجوانان با گذراندن این دوره‌ها و با استفاده هدفمند از اوقات فراغت و فناوری می‌توانند با فناوری زبان برنامه‌نویسی بلوکی اسکرچ، پویانمایی، بازی و برنامه‌های تعاملی را طراحی کنند و در ادامه با یادگیری تولید محتوای دیجیتال، طراحی سایت و زبان برنامه‌نویسی پایتون و تشکیل هسته‌های کارآفرینی، برای خود و خانواده‌هایشان درآمدزایی کنند.

این برنامه با برنامه‌ریزی و مدیریت دانشگاه بین‌المللی چابهار و همکاری پردیس مکران پارک علم و فناوری توسط شرکت عصر دانش افزار و آکادمی ایران اسکرچ در حال اجرا می‌باشد و تمامی کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان ازاین‌پس می‌توانند از این آموزش‌های ارزشمند بهره‌مند شوند.

مراسم اختتامیه اولین دوره از این سلسله رویدادها عصر روز شنبه 9 آبان ماه در سالن رسالت منطقه آزاد چابهار از ساعت 18 الی 19 با حضور کودکان و نوجوانان و خانواده‌هایشان و فرهیختگان برگزار شد. ارائه توضیحات و ترسیم نقشه راه دوره جامع برنامه‌نویسی برای شرکت‌کنندگان، خانواده‌های ایشان و سایر علاقه‌مندان توسط مدرس دوره جناب آقای مهندس محمدجواد ابراهیمی صورت پذیرفت.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل