جدیرترین اخبار :
  • بازدید بیش از ۲ هزار تاجر خارجی از نمایشگاه اکسپوی ایران
  • خرد جمعی در منطقه آزاد چابهار، بحران سیل را به تجربه ماندگار تبدیل کرد
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024

جفا به سیستان و بلوچستان باید با ساخت فیلمهای جذاب جبران شود

گردشگری | تاریخ خبر : 98/05/19 | تعداد بازید :2370
مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی گفت: هر چقدر به سیستان و بلوچستان با ساخت فیلم‌ها و ارائه تصویر منفی جفا شده، کافیست؛ وقت آن رسیده فیلم‌های جذاب از این استان ساخته شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار به نقل از خبرگزاری مهر، محمد ابراهیم لاریجانی مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به خبرنگار مهر گفت: در توسعه گردشگری سیستان و بلوچستان هرچند از بعد مسافت و گرانی بلیط پرواز و غیره به عنوان عامل عدم استقبال مردم برای سفر به این استان نام می بریم اما خوب میدانیم که مردم مسافت های طولانی تر و یا مشابه ای را در گردشگری داخلی به سایر استانها همانند (تهران_ بندر عباس ) (شمال کشور _ بوشهر) و خراسان _ خوزستان) و غیره سفر می کنند که اگر بر استانهای همجوار با سیستان و بلوچستان تمرکز کنیم این مسافت کمتر هم خواهد بود.

مدیر پروژه توسعه و معرفی ظرفیت‌های گردشگری سیستان و بلوچستان افزود : بنابراین عوامل دیگری علاوه بر بعد مسافت و قیمت در این موضوع نقش دارند که می توان به عدم معرفی مناسب جاذبه ها و امکانات گردشگری استان و از همه مهمتر معرفی نامناسب و ارائه تصویر منفی از این استان اشاره کرد .

لاریجانی با انتقاد از ساخت برخی فیلم های سینمایی با موضوعات امنیتی، قاچاق، حاشیه نشینی و سوژه های منفی اجتماعی در سینمای ایران ، اینگونه تولیدات را عامل بسیار مهم در شکل گیری ذهنیت منفی مردم ایران از سیستان و بلوجستان دانست و افزود: گزارشهای خبری و فعالیت های گروه های اجتماعی که برای مطالبه گری در فضای مجازی ، مشکلات استان را نشر می دهند نیز مزید بر این موضوع شده است.

لاریحانی خطاب به تهیه کنندگان و دست اندرکاران فیلم و سینما گفت: هر چقدر به این استان و به مردمان عزیز سیستان و بلوچستان با ساخت اینگونه فیلم ها و با ارائه تصویر منفی از سیستان و بلوچستان جفا شده است کافیست، و باید متوقف شود و اینک وقت آن رسیده تا با ساخت فیلم های جذاب و با استفاده از داستانهای قدیمی این خطه و با روایت زندگی قهرمانان واقعی و غیرت مثال زدنی این مردم، در لوکیشن های بی بدیل استان؛ جفای رفته بر این سرزمین را جبران کنید.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری افزود: سینما می تواند چهره و لباس و موسیقی مردمان این سرزمین را به نماد غیرت، عشق، وطن دوستی ،مرزبانی ، کارو تلاش تبدیل کند و نام پر آوازه و اساطیری سیستان و بلوچستان را که متاسفانه در اغلب فیلم های با سوژه های منفی نظیر قاچاق و نا امنی و بزه و گرفتاری از لوکیشن های این استان استفاده شده است را به مکانی برای سفر به سرزمین اعجاب انگیزی که ۵ هزار سال پیش در آن اولین چشم مصنوعی و یا اولین انیمیشن جهان پیدا شده و یا به مکانی برای سفر به باغات ایرانشهر و نیکشهر و سراوان و یا کوه تفتان و یا تفریخات دریایی چابهار با فرهنگ غنی مردمان سیستانی و بلوچستانی آن تبدیل کند. سینما باید جفای رفته براین سرزمین نجیب را جبران کند و این بدهی چندین ساله را بپردازد .

وی همچنین خطاب به گروه های فعال در فضای مجازی و رسانه ای و خبرنگارانی که با نیت خیرخواهی و برای حل مشکلات مردم فعالیت می کنند گفت: همیشه لازم نیست برای به بیان مشکلات استان از تصاویر منفی استفاده شود چراکه اثر روانی و مخرب اینگونه تصاویر بسیار بیشتر از اثرات سازنده آن است. بنابراین لازم است همه ما هشیار باشیم داشته هایمان در هیاهوی بیان نداشته هایمان گم نشود.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل