جدیرترین اخبار :
  • جهش تولید در مناطق آزاد نیازمند رفع موانع حقوقی و اجرایی است
  • یکی از فرصت ها برای تحقق شعار سال، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هستند
  • علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • سفر معاون وزیر حمل‌ونقل تاجیکستان به چابهار به منظور گسترش مراودات اقتصادی
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالین اقتصادی خارجی منطقه آزاد چابهار

نخبه یابی در مناطق محروم بلوچستان رسالت دبیرستان دانا و تواناست

اقتصادی | تاریخ خبر : 1/02/07 | تعداد بازید :1552
سرپرست دانشگاه بین‌المللی چابهار گفت: هرساله بخش مهمی از نخبگان مناطق محروم و کمتر توسعه یافته بلوچستان بورسیه دبیرستان دانا و توانا این دانشگاه می‌شوند به طوری که این دبیرستان قبولی مهندسی هوا و فضای، دانشگاه شریف و مکانیک دانشگاه تهران و دانشگاه های فردوسی ، یزد و.. در کارنامه خود دارد که ما را برای توسعه و سرمایه‌گذری بیشتر در دبیرستان ترغیب می‌کند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار به نقل از میار جل،ناصر آبروش اظهار داشت: دبیرستان دانا و توانا چندسالی شروع به فعالیت کرده و خوشبختانه بیش‌از 30 نفر و سال قبل تر اش 40 نفر در دانشگاه‌های تراز اول کشور از این دبیرستان پذیرفته شدند به طوری این دبیرستان  قبولی مهندسی هوا و فضا دانشگاه شریف و سایر دانشگاه ها نیز هم داشته است.

وی افزود: آزمون ورودی بورسیه این دبیرستان از دانش آموزان مناطق آموزش و پرورش بنت، فنوج، نیکشهر، قصرقند، چابهار، زرآباد، پلان، دشتیاری، سرباز و راسک گرفته می‌شود و درحال برنامه ریزی برای توسعه مجتمع آموزشی دانا و توانا هم هستیم.

سرپرست دانشگاه بین‌المللی چابهار تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های مدون و کامل آموزشی برای دانش آموزان این دبیرستان صورت میگیرد به طوری که از صبح تا شب دانش آموزان با یک برنامه مدون آموزشی و اساتید نخبه بومی و پروازی آموزش می‌بینید.

آبروش ادامه داد: دبیرستان دانا و توانا از اهمیت ویژه‌ای برای منطقه آزاد چابهار در راستای مسولیت‌های اجتماعی برخوردار است و البته انتظار داریم اداره کل آموزش و پرورش استان هم همراهی بیشتری بابت حمایت ها این دبیرستان داشته باشد.لذا به ذکر است، متولیان امر بدانند آموزش را عنوان هزینه در دنیا نیست بلکه به عنوان سرمایه یک اقلیم و مملکت می باشد و اثرات آن در بلند مدت منشاء توسعه و پیشرفت است .قطع به یقین با توجه به توسعه سواحل مکران می بایست، آموزش اولویت سازمان ها و شرکت‌ها باشد

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل