جدیرترین اخبار :
  • جهش تولید در مناطق آزاد نیازمند رفع موانع حقوقی و اجرایی است
  • یکی از فرصت ها برای تحقق شعار سال، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هستند
  • علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • سفر معاون وزیر حمل‌ونقل تاجیکستان به چابهار به منظور گسترش مراودات اقتصادی
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالین اقتصادی خارجی منطقه آزاد چابهار

برخورد با مراکز اقامتی چابهار در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی

گردشگری | تاریخ خبر : 0/12/28 | تعداد بازید :1192
باتوجه به تصمیم ستادمدیریت بیماری کرونا که در حال حاضر برای نوروز گرفته شده، محدودیت چندانی برای سفر در نوروز 1401 وجود ندارد و افرادی که واکسن زده‌اند و به بیماری کرونا مبتلا نیستند، به راحتی می‌توانند سفر کنند اما مکان های اقامتی مسافران نیز باید به طورکامل پروتکل های بهداشتی رارعایت کنند تا بعد از عید شاهد افزایش آمارهای مبتلا و مرگ میر نباشیم .

گفت وگوی چابهار تایمز با سعیدعلی بزرگزاده، مدیرغذا دارو و سلامت منطقه آزاد چابهار

در تعطیلات نوروزی امسال که چابهار میزبان مسافران زیادی است ، چه تمهیداتی برای  عدم  انتشار کرونا مبذول شده است  ؟

براساس رنگ بندی وزارت بهداشت است که پروتکل های بهداشتی را تنظیم میکنیم، وفعلا  منطقه از لحاظ رنگ بندی در وضعیت خوبی دارد  محدویت سفر نداریم اما تاکیدهایی به تمام فعالین در بخش های مختلف تجاری ، اماکن عمومی ، هتل ها ، مکان های اقامتی که  بهداشت فردی را رعایت کنند و  سیستم های واکسناسیون را کامل کنند و در ورودی های منطقه کنترل ها ونظارت هایی قرار دادیم که اگر کسانی که واکسن نزدن قطعا باید تست پی سی آر داشته باشند و هماهنگی های لازم با دوستان در وزارت بهداشت انجام داده‎‌ایم و مراکز خدماتی و بیمارستان ها و داروخانه ها  در حالت آماده باش و به صورت 24 ساعته در خدمت مردم ومسافران قرار دارند و نیز پایگاه های موقت اوژانس را هم در این ایام تقویت کردیم که در مناطق پرجمیت و وردی منطقه پوشش های لازم را داشته باشند .  

 

 آیا با مسافرانی که  ضوابط بهداشتی و فاصله گذاری  اجتماعی  را رعایت نمیکنند برخورد میشود ؟

اگر پروتکل ها رعایت نشود ما با مراکز اقامتی برخورد خواهیم کرد و بعد از چند مرتبه تذکر میتوانیم این مکان هارا با دستوروالعملی که داریم پلمپ کنیم . از طرق ستاد نوروزی و حوزه بهداشت  جهت کنترل ، بازدید های گروهی را راه اندازی میکنند و برخورد خواهند کرد .

 

طبق اعلام ستاد مدیریت بیماری کرونا محدودیت های سفر امسال برخلاف پارسال برداشته شد، این تصمیم گیری را چگونه ارزیابی میکنید ؟

اگر بهداشت فردی را رعایت کنند و  واکسن  و ماسک بزنند شرایط طبیعی را داریم و منعی برای سفر وجود ندارد وسطح ایمنی بدن بالاست و انتظار حاد شدن شرایط را نداریم اما این رصد میشود واگر شرایط تغییر کرد به صورت ضربتی بر اساس رنگ بندی ها دستورالعمل ها  قطعا اجرا خواهد شد.

چابهار هم در سال گذشته جزء معدود شهرهایی بود که با قاطعیت تمام پرتکل های بهداشتی را رعایت کرد برای مثال چند مرتبه تعطیلی بازارها ، تعطیلی مراکز اقامتی و عمومی و...  درمقطعی که ما طرح دیگری نداشتیم  یکی از ابزارهای خوب کنترل بود اما  با بالارفتن سطح آموزش مردم  وبا زدن ماسک و رعایت بهداشت فردی و اثرات خوب واکسن و کاهش میزان مرگ ومیر شاهدنتیجه خوبی هستیم و محدودیت ها کاهش یافت اما چون قابل پیش بینی نیست همانطور که کرونا رفتارهای عجیب غریب دارد امکان دارد یک سویه جدید قوی ایجاد شود و مجدد شاهد افزایش آمارهای کرونا  در تمام جهان باشیم

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل