جدیرترین اخبار :
  • بازدید بیش از ۲ هزار تاجر خارجی از نمایشگاه اکسپوی ایران
  • خرد جمعی در منطقه آزاد چابهار، بحران سیل را به تجربه ماندگار تبدیل کرد
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024
در نشست با رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش مطرح شد؛

چابهار امن‌ترین مسیر دسترسی تجار کشورهای منطقه به بازارهای جهانی است

اقتصادی | تاریخ خبر : 1/03/25 | تعداد بازید :1444
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: چابهار ارزان‌ترین، اقتصادی‌ترین و امن‌ترین مسیر دسترسی تجار کشورها به بازارهای منطقه‌ای و جهانی است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار به نقل از ایرنا، محمد هدایی روز سه‌شنبه در نشست با رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش در محل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به جایگاه استراتژیک و راهبردی چابهار در مراودات تجاری کشورهای منطقه و قرارگیری در مسیر ترانزیتی کریدورهای شمال – جنوب و شرق و غرب اظهار داشت: برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و ارتباط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دو کشور می‌توان "نمایشگاه اختصاصی" برای عرضه کالاها و ماشین‌آلات صنایع بنگلادش از جمله در حوزه نساجی در چابهار برگزار و از فعالان این حوزه برای حضور در نمایشگاه دعوت کرد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار، معافیت مالیاتی ۲۰ ساله از تاریخ بهره‌برداری برای تمامی فعالیت‌های اقتصادی، امکان تملک ۱۰۰ درصد سهام شرکت‌های اتباع خارجی، امکان سرمایه‌گذاری نامحدود به هر میزان، امکان انتقال ۱۰۰ درصد سرمایه و سود حاصله از فعالیت شرکت‌های خارجی به خارج از کشور، معافیت ورود ماشین‌آلات و مواد اولیه مصرفی واحدهای تولیدی از عوارض ورودی گمرکی را بخشی از مزیت‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه عنوان کرد.
جولیا معین رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش نیز به تشریح ظرفیت‌های کشور بنگلادش در حوزه تولید پوشاک پرداخت و گفت: بنگلادش دومین‌ صادرکننده پوشاک جهان و دارای نیروی کار ارزان است.
وی اضافه کرد: کشور بنگلادش ۱۶۵ میلیون نفر جمعیت دارد که ۱۰۶ میلیون نفر آن نیروی جوان بالای ۱۵ سال هستند که سرمایه اصلی این کشور محسوب می‌شوند.
 رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش خواستار ارائه اطلاعات سرمایه‌گذاری و فرصت‌های پیش رو برای تجار و سرمایه‌گذاران بنگلادش بود تا پس از بررسی مزایا و مشوق‌های سرمایه‌گذاری بتوانند راحت‌تر برای سرمایه‌گذاری در این منطقه و حضور در بازار ایران تصمیم گیری‌ کنند.
وی همچنین در خصوص امکانات و زیرساخت‌های ترانزیتی سوالاتی را مطرح کرد که در این نشست به آنها پاسخ داده و مقرر شد جلسه مشترکی با اتاق بازرگانی منطقه آزاد نیز برگزار و بازدیدهایی از صنایع فعال در منطقه و زیرساخت‌های بندری انجام شود.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل