جدیرترین اخبار :
  • خرد جمعی در منطقه آزاد چابهار، بحران سیل را به تجربه ماندگار تبدیل کرد
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024
  • ارائه خدمات گردشگری دریایی به بیش از ۱۱۰ هزار مسافر نوروزی در سواحل مکران/ استقبال بی نظیر گردشگران از تفریحات دریایی در بندر چابهار
دبیر اجرایی شورای توسعه سواحل مکُران؛

منطقه مکُران، باید به عنوان موتور پیشران توسعه ملی تلقی شود

اقتصادی | تاریخ خبر : 1/02/26 | تعداد بازید :1284
دبیر اجرایی شورای توسعه سواحل مکُران با تاکید بر اینکه منطقه مکُران، باید به عنوان موتور پیشران توسعه ملی تلقی شود گفت: نگاه ما به این منطقه، یک نگاه با کارکرد در سطح محلی، ملی، منطقه‌ای و جهانی است.

به گزارش روابط عممومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار به نقل از ایرنا، حسین دهقان روز دوشنبه در نشست با مدیران سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: منطقه مکُران، باید به عنوان موتور پیشران توسعه ملی تلقی شود چراکه چابهار می‌تواند ما را به بسیاری از نقاط دنیا متصل کند و باید ببینیم این منطقه چه کارکردهایی در سطوح محلی، ملی و بین‌المللی می‌تواند داشته باشد.

وی تاکید کرد: مشارکت مردم در فرآیند توسعه منطقه مکُران ضروری است و اگر مردم برای پیشرفت منطقه خود به میدان نیایند و صرفا تماشاچی باشند، هیچ اتفاق مثبتی رقم نخواهد خورد و درواقع در تقسیم هیچ، به هیچکس هیچ منفعتی نمی‌رسد.

دهقان اضافه کرد: مسوولان باید به خاطر داشته باشند که مدافع حقوق ملت هستند، ملت به معنای همه مردم کشور است چراکه وقتی سرمایه‌ای از بانک خارج و به این منطقه می‌آید، آن سرمایه حاصل سپرده‌گذاری همه مردم ایران است.

مشاور رهبر معظم انقلاب و دبیر اجرایی شورای توسعه سواحل مکُران تصریح کرد: انظباط‌بخشی به امور، بزرگ‌ترین وظیفه مدیران است، مدیران باید مدیریت کنند نه اینکه مدیریت شوند، باید طوری کار شود که هرکسی به این منطقه آمد متوجه شود اینجا از چنان نظمی برخوردار است که نمی‌تواند آن نظم و انظباط را برهم زد.

وی افزود: باید فضایی فراهم شود که آحاد مردمی که در این جغرافیا زندگی می‌کنند، خود را در یک سرنوشت مشترک ببینند و برای رسیدن به نقطه مطلوب، وارد میدانِ پیشرفت و آبادانی شوند.

دهقان با تاکید بر لزوم توجه به مقوله مسئولیت اجتماعیِ بنگاه‌های اقتصادی بیان داشت: مدیران باید اجتماعی سازی فرآیند توسعه را به طور جدی دنبال کنند، وقتی صنعت در منطقه پیشرفت می‌کند، جامعه هم باید متناسب با آن پیشرفت کند.

دبیر اجرایی شورای توسعه سواحل مکُران گفت: جوامع محلی باید در توسعه، مشارکت داشته باشند تا از منافع ایجاد شده، بهره‌مند شوند.

وی یادآور شد: نگاه ما به منطقه مکُران، یک نگاه با کارکرد در سطح محلی، ملی، منطقه‌ای و جهانی است.

مشاور رهبر معظم انقلاب و دبیر اجرایی شورای توسعه سواحل مکُران افزود: باید زمینه مناسب برای سرمایه‌گذاری در این منطقه فراهم و منابع مالی لازم دنبال شود.

اوایل اردیبهشت‌ماه امسال، حسین دهقان با حکم رییس جمهور به سمت دبیر اجرایی شورای توسعه سواحل مکُران منصوب شد.

 دبیر اجرایی شورای توسعه سواحل مکران در سفری ۲ روزه با همراهی نصرالله ابراهیمی مسوول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار، از مناطق مختلف و طرح های اقتصادی و اشتغال‌آفرینِ منطقه مکُران در جنوب سیستان و بلوچستان دیدن کرد.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل