جدیرترین اخبار :
  • بازدید بیش از ۲ هزار تاجر خارجی از نمایشگاه اکسپوی ایران
  • خرد جمعی در منطقه آزاد چابهار، بحران سیل را به تجربه ماندگار تبدیل کرد
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024
مسوول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار:

تدابیر لازم برای پذیرایی از مسافران نوروزی در منطقه آزاد چابهار اتخاذ شده است

اقتصادی | تاریخ خبر : 0/12/29 | تعداد بازید :1052
مسوول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه تدابیر لازم برای پذیرایی از مسافران نوروزی در منطقه آزاد چابهار اتخاذ شده است گفت: مشکل این منطقه تامین آب شیرین است و در صورت صدور مجوز خروج و مسافرت ساکنان چابهار با خودروهای پلاک منطقه آزاد، این مشکل تاحد زیادی مرتفع می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل به نقل از ایرنا، نصرالله ابراهیمی شامگاه شنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر سیستان و بلوچستان که به صورت ویدئوکنفرانسی با حضور استاندار، مدیران کل و فرمانداران برگزار شد، اظهار داشت: درحال حاضر با کسری بیش از ۸۰ هزار متر مکعبی آب در چابهار و حومه مواجه هستیم و با توجه به اینکه مسافران نوروزی به تعداد ساکنان منطقه آزاد چابهار اضافه شده‌اند، پیشنهاد شده طبق سنوات گذشته اجازه داده شود تا ساکنان بومی چابهار بتوانند با خودروهای پلاک منطقه آزاد به مسافرت خارج از استان بروند و این موضوع می‌تواند مصرف آب را تا حد قابل توجهی بهینه کند.

وی با بیان اینکه تقاضا برای صدور مجوز خروج از استان با پلاک‌های منطقه آزاد زیاد است، گفت: از شورای تامین و سایر نهادهای متولی می‌خواهیم این مجوز را صادر کنند تا بار ترافیکی منطقه آزاد چابهار نیز کاهش پیدا کند.

مسوول اداره سازمان منطقه آزاد چابها افزود: در بحث تسهیلات سفر، در یک ماه گذشته جلسات متعددی در سازمان منطقه آزاد چابهار برگزار شد و در این بازه زمانی به یک جمع‌بندی نهایی رسیدیم و تمامی کارگروه‌های ۲۱ گانه سازمان، اقدامات خود را انجام دادند و با حضور نمایندگان دستگاه‌های متولی، مانور مشترکی برگزار شد.

وی تصریح کرد: بیش از ۷۰ دستگاه خودرو در حوزه‌های اورژانس، هلال احمر، آتش‌نشانی، پسماند و خدمات شهری، امدادخودرو و سایر موارد همچون حوزه راهور و همکاران امنیتی و انتظامی در این مانور،آمادگی خود را برای ایام نوروز به نمایش گذاشتند.

ابراهیمی با بیان اینکه مراکز و خدمات جدیدی برای سال ۱۴۰۱ در این منطقه اضافه شده است، یادآور شد: در بحث تاکسی تاکنون بیش از ۲ هزار راننده ثبت‌نام کردند و در حال حاضر هم حدود ۳۰۰ دستگاه تاکسی فعال است.

وی ادامه داد: برای افتتاح پمپ‌بنزینِ مسیر کُنارک به منطقه آزاد چابهار آمادگی لازم وجود دارد و امیدواریم شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، به موقع سوخت مورد نیاز این جایگاه را تامین کند تا بتوانیم در بحث توزیع سوخت به مسافران خدمات مطلوبی را شاهد باشیم چراکه راه‌اندازی این جایگاه، باعث کاهش ترافیک در سایر جایگاه‌های عرضه سوخت چابهار می‌شود.

مسوول اداره سازمان منطقه آزاد چابها بیان داشت: برای نظارت بر بازار هم کمیته‌ مشخصی تشکیل شده است و مکلف کردیم هر روز بر قیمت‌ها نظارت شود که در همین راستا یکی از هتل‌ها تذکر کتبی دریافت کرد و در صورت تکرار تخلف، طبق قانون برخورد لازم انجام خواهد شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی بخش لایتینگ (روشنایی باند برای پروازهای شب) فرودگاه پایگاه هوایی کُنارک، تصریح کرد: با کمک مالی منطقه آزاد چابهار، سیستم روشنایی باند این فرودگاه راه‌اندازی شده و امکان افزایش پروازها به حوزه سواحل مکُران فراهم است.

ابراهیمی با بیان اینکه در سایر زیرساخت‌ها و نیازهای مسافران تدابیر لازم اتخاذ شده است، گفت: همه سرویس‌های بهداشتی منطقه آزاد و حتی سرویس‌های مجتمع‌های تجاری برای استفاده عموم مردم و گردشگران آماده شده است.

مسوول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل چابهار، آب است بیان داشت: این مشکل هم به این دلیل است که در شبانه‌روز ۳۸ هزار متر مکعب تولیدی آب چابهار و حومه است که ۱۴ هزار متر مکعب آن متعلق به شهرستان کُنارک است و مابقی به حوزه شهرستان چابهار و منطقه آزاد اختصاص داده شده که سهم منطقه آزاد چابهار تنها پنج هزار متر مکعب است.

وی تصریح کرد: باتوجه به حجم مسافران ورودی، نیاز داریم توسط تانکرها، کسری آب در مراکز تفریحی و مجتمع‌های تجاری را جبران کنیم تا مسافران نوروزی ما با مشکل آب مواجه نشوند.

منطقه آزاد چابهار با وسعتی معادل ۸۲ هزار هکتار در جنوب سیستان و بلوچستان واقع شده است و تنها بندر اقیانوسی کشور به شمار می‌رود.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل