جدیرترین اخبار :
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024
  • ارائه خدمات گردشگری دریایی به بیش از ۱۱۰ هزار مسافر نوروزی در سواحل مکران/ استقبال بی نظیر گردشگران از تفریحات دریایی در بندر چابهار
  • مشارکت مردم در سرمایه‌گذاری مناطق را افزایش می‌دهیم

چابهار با آمادگی کامل در انتظار میهمانان نوروزی

گردشگری | تاریخ خبر : 0/12/28 | تعداد بازید :1020
یکی از وظایف مدیران شهری آماده سازی و زیباسازی شهرها برای ورود مسافران نوروزی است که باید احساس خوشایند ایام عید را با اقداماتی مطلوب و مناسب به همشهریان هدیه نمایند و ساماندهی ورودی و خروجی شهرها، نظافت معابر وزیباسازی شهر، توجه ویژه به مکان های هدف گردشگری، رعایت دستورالعمل ها و مسائل بهداشتی در رستوران‌ها و پارک ها، روشنایی شهر وکنترل ترافیک و ... در این ایام لازم است.

گفت وگوی چابهار تایمز با اقبال صادقی ، مدیر خدمات شهری منطقه آزاد چابهار

به مناسبت نوروز چه اقداماتی در خصوص نظافت زیباسازی منطقه آزاد چابهار صورت گرفته است ؟

در بحث نظافت شهری خدمات پیمانکاری آمادگی کامل را دارند و شیفت های کارشان افزایش پیدا کرده وخیلی از شیفت ها به صورت 24 ساعته  شده است و برخی آماده سازی فضاهای تفریحی از جمله پارک ها وبوستان ها معابری که عموم مردم استفاده میکنند و جاهایی که مشکل روشنایی داشت رفع شده است و همچنین لکه گیری های آسفالت ها در سطح منطقه انجام گرفته است، در بحث نگاره سازی منطقه، مقوله پرچم ها و نماد های نوروزی تقریبا در حال برپا شدن هست و گل کاری های مربوط به جهت محدودیت های آب در سطح منطقه انجام شده و حدود یکصد هزار گل اطلسی کاشته شده وحدود 20 تا 25 هزار تا هم به شهرداری و ارگان های دیگرهم کمک شده است

برای ساماندهی و اسکان موقت مسافران و پارکینگ های منطقه چه تدابیری لحاظ شده است ؟

دو مکان برای مسافران در سطح منطقه در نظر گرفته شده و از شنبه 28 اسفندماه برپاخواهد بود که به بخش خصوصی واگذار شده و نظارت خدمات سفر به طور کامل در آنجا وجود دارد و همچنین  پارکینگ ها هم به بخش خصوصی واگذار شده و شنبه همه ورودی وخروجی پارکینگ ها بهره برداری خواهد شد. به دلیل اینکه ما کمبود پارکینگ در سطح منطقه به جهت حجم  بالای ترافیک داشتیم یک محدوده در حدود یک هکتار زمین به عنوان پارکینگ آماده شده است .

جهت کاهش ترافیک منطقه در ایام عید چه راهکارهایی پیشنهاد شده است ؟

جهت کاهش ترافیک به دلیل  افزایش تعداد مسافرین در این ایام هماهنگی های لازم با فیلتر ها  انجام شده است تا با روان سازی جاده ها ترافیک را کنترل کنیم .

آیا در رستواران و هتل ها و مکان هایی که پذیرای میهمانان نوروزی  هستند نظارت مستمری بر قیمت ها وجود دارد؟

ستاد خدمات سفر چابهار یک کمیته مخصوصی  برای نظارت بر نظافت و  قیمتی ایجاد کرده است که با توجه به وظایفشان به صورت مستمر  بر قیمت‌ها و بازار استان به صورت بلند مدت عمل خواهند کرد.

 

باتوجه به اینکه شرکت فراورده های نفتی چابهار عملکرد خوبی برای احداث جایگاه های سوخت نداشته است، مسافران نوروزی با کمبود بنزین مواجه می‌شوند ؟

قطعا این معضل سوخت در استان ما به خصوص در چابهار  وجود دارد که استاندار محترم تدابیری را پیش بینی کرده‌اند و امیدواریم با این تدابیر مشکل حل شود، از جمله اینکه ماشین هایی که با خانواده هستند تامین سوختشان در نظر گرفته شود

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل