جدیرترین اخبار :
  • خرد جمعی در منطقه آزاد چابهار، بحران سیل را به تجربه ماندگار تبدیل کرد
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024
  • ارائه خدمات گردشگری دریایی به بیش از ۱۱۰ هزار مسافر نوروزی در سواحل مکران/ استقبال بی نظیر گردشگران از تفریحات دریایی در بندر چابهار

راه‌اندازی مرکز تولید تئاتر خیمه شب بازی در جنوب شرق کشور در چابهار

اخبار سازمان | تاریخ خبر : 0/07/14 | تعداد بازید :2055
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد چابهار از برگزاری دوره‌های آموزش تئاتر خیمه شب بازی برای علاقه مندان در شهر چابهار خبر داد و افزود: با حمایت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در سال قبل با حضور استاد سیاوش ستاری از برجسته‌ترین هنرمندان تئاتر خیمه‌شب‌بازی کشور حدود ۵۰۰ اجرای نمایش تئاتر خیمه شب بازی به صورت سیار در تمامی مدارس شهرستان های چابهار و دشتیاری و در حاشیه شهر برگزار گردید.

به گزارش روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد چابهار نصیراحمد ملازهی اضافه کرد: در همین راستا با هدف شکوفا ساختن این حرکت بزرگ هنری دوره‌های آموزش تئاتر خیمه شب بازی برای علاقمندان در دو محل خانه فرهنگ و هنر کمالان و روستای رمین را برنامه ریزی کردیم.

ملازهی اظهار داشت: این دوره‌ها با هدف راه‌اندازی مرکز تولید تئاتر خیمه شب بازی به صورت دائمی در جنوب شرق کشور برگزار می‌شوند و تلاش بر این است تا در این مراکز آثار نمایشی برگرفته از داستان‌ها، قصه‌ها و مضامین محلی با زبان و موسیقی بلوچی و همچنین عروسک‌های خاص منطقه به صورت تئاتر خیمه شب بازی تهیه، تولید و اجرا گردد.

وی اشاره کرد استقبال بسیار خوبی از این دوره‌ها شده است و امیدواریم که دو مرکز به صورت دائمی در شهر چابهار فعالیت خود را ادامه دهند.

ایشان اضافه کرد: برنامه بعدی راه‌اندازی مرکز یونیما در شهر چابهار می‌باشد و قطعا با راه‌اندازی یونیما در شهر چابهار می‌توان شاهد ایجاد مرکز پویای تولید عروسک و تئاتر خیمه شب بازی بومی و محلی باشیم که امکان اجرا در سطح وسیع، تولید آثار فاخر نمایش عروسکی و همچنین شرکت و حضور در جشنواره‌ها و فستیوال‌های ملی و بین‌المللی را داشته باشیم.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل