جدیرترین اخبار :
  • بازدید بیش از ۲ هزار تاجر خارجی از نمایشگاه اکسپوی ایران
  • خرد جمعی در منطقه آزاد چابهار، بحران سیل را به تجربه ماندگار تبدیل کرد
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024

چابهار، الگویی برای مناطق آزاد

اقتصادی | تاریخ خبر : 0/02/19 | تعداد بازید :1397
دومین سفر مشاور رییس جمهور به منطقه آزاد چابهار در روزهای شانزدهم و هفدهم اردیبهشت ماه 1400 همراه با بازدیدهای متعدد از پروژه های مهم عمرانی بود.

حمیدرضا مومنی که در این سفر معاونان و مدیران دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور را به همراه داشت از پروژه هایی چون ورزشگاه کریکت، آبرسانی به روستای تیس، مرز ریمدان و … دیدن کرد و از نزدیک در جریان آخرین تحولات و پیشرفت ها قرار گرفت.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور که بنابر تعبیر خودش از رده «سربازی» در مناطق آزاد به «دبیری» رسیده است، اشراف کاملی بر موضوعات و مسایل تجاری صنعتی دارد و «کُد»هایی که از حاشیه ها و متن ها در جلسه شورای اداری چابهار می داد، نشان از روحیه حرفه ای و اجتناب از توجه به رفتارهای آماتوری وی دارد.

مومنی در بازدیدها و جلسات دومین سفر خود به چابهار، با دقت فراوان صحبت های پیمانکاران را می شنید و نقطه نظرات خود را به آنها انتقال می داد.

سفر دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور چند روز مانده به جلسه بهره برداری رییس جمهور بصورت ویدئوی کنفرانسی از پروژه ها و طرح های مناطق آزاد کشور، جدید دولت تدبیر و امید برای به ثمر رساندن ماحصل تلاش های چند ساله را به افکار عمومی متبادر می کند و نشان می دهد که حتی تا آخرین روزهای فعالیت دولت نیز، اهتمام ویژه ای برای کارها و پروژه ها وجود دارد.

 

»آینده درخشان چابهار…

مشاور رییس جمهور که در پایان سفر دو روزه خود به چابهار در مقابل خبرنگاران و پیش از عزیمت به تهران، صحبت می کرد، اینطور از روزهای روشن تنها منطقه اقیانوسی ایران در آینده نزدیک ، خسن گفت: «منطقه آزاد چابهار می‌تواند در اهداف بلند مدت خود در حوزه حمل و نقل و ترانزیت گام‌های موثری بردارد و در همین راستا آینده درخشانی برای این منطقه پیش‌بینی می‌کنیم.»

مومنی همچنین درباره برنامه های دومین سفر خود به چابهار گفت: «من از ابتدای امسال تاکنون دوبار به منطقه آزاد چابهار سفر کرده ام و هدفم از این سفر بازدید از پروژه‌هایی است که به طور جدی پیگیری می‌شود.»

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور همچنین اینگونه رضایت خود از پیشرفت پروژه ها در چابهار را به گوش خبرنگاران رساند: «در بازدیدهای امروز مشاهده کردیم طرح‌ها طی مدت 40 روز گذشته از پیشرفت قابل توجهی برخوردار بوده است.»

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل