جدیرترین اخبار :
  • بازدید بیش از ۲ هزار تاجر خارجی از نمایشگاه اکسپوی ایران
  • خرد جمعی در منطقه آزاد چابهار، بحران سیل را به تجربه ماندگار تبدیل کرد
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد چابهار:

وضعیتِ زرد، چابهار را با محدودیت پذیرش مسافر مواجه کرد

اقتصادی | تاریخ خبر : 0/01/05 | تعداد بازید :1563
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه هفت هزار گردشگر طی ۶ روز در هتل‌ها و مراکز اقامتی چابهار اسکان داشتند گفت: با توجه به تغییر وضعیت کرونا از آبی به زرد در این منطقه از مردم می‌خواهیم سفرهای نورزی را به وقت دیگری موکول کنند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه آزاد چابهار عدنان حسینی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ستاد اجرایی خدمات سفر در منطقه آزاد چابهار قبل از نوروز ۱۴۰۰ تشکیل شد اظهارداشت: در این ستاد، برگزاری تمامی برنامه‌های گردشگری را به مصوبات ستاد کرونا منوط کردیم.

وی تصریح کرد: از ۲۸ اسفند ۹۹ بیشترین تاکید ما بر انجام سفرهای مسوولانه و ایمن مسافران و گردشگران بود و قرار بر این شد در مکان‌های مجاز و مورد تایید ستاد کرونا همچون هتل‌ها و مهمان‌پذیرها و سایر اماکن گردشگری و اقامتی، با ارائه رزرو اقامت به گردشگران خدمات ارائه شود.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه مسافران بر اساس سلامتی افراد پذیرش شدند بیان کرد: بر همین اساس، سفرهای ایمن و هوشمند در منطقه آزاد چابهار، قبل از تحویل سال آغاز شد.

وی با بیان اینکه پیش از این، وضعیت چابهار به لحاظ شیوع کرونا، آبی بود تصریح کرد: در همین راستا و با تصویب ستاد کرونا مقرر شد تعداد حداقلی از گردشگران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به منطقه چابهار سفر کنند و ضمن حفظ سلامتی خود بتوانند به برنامه گردشگری‌شان هم برسند.

حسینی با اشاره به کاهش میزان گردشگران پروازی بیان کرد: تا سوم فروردین‌ماه امسال ۲ هزار و ۳۱۳ نفر از طریق هوایی وارد چابهار شدند.

وی گفت: رستوران‌ها و هتل‌های منطقه آزاد چابهار هم با رعایت موارد بهداشتی از مسافران و گردشگران پذیرایی کردند و با همین شرایط طی مدت‌زمان یاد شده «هفت هزار مسافر» را در مراکز اقامتی چابهار پذیرش کردیم.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه نست به موارد نظارتی حساسیت زیادی داریم اظهارداشت: ۵۴ مورد بازدید از مراکز گردشگری و ۲۵ مورد تذکر داشتیم و ۶ مورد از مراکز هم مورد تشویق قرار گرفتند.

وی تاکید کرد: با توجه به وضعیت شیوع کرونا، سعی کردیم در نیمه دوم تعطیلات نوروزی بیشتر موارد گردشگری را به صورت برنامه‌های مجازی برگزار کنیم هرچند که قبل از شیوع کرونا، هرساله میزبان گردشگران زیادی از نقاط مختلف کشور و جهان بودیم.

حسینی با بیان اینکه ۱۰ برنامه گردشگری مجازی برای روزهای آتی برنامه‌ریزی شده است گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های گردشگری برای آغاز قرن جدید، تحویل سال در جواز مزار شهدای گمنام بود که اتفاقا استقبال خوبی از این برنامه شد.

وی عنوان کرد: جشنواره‌های نوروزی موسیقی محلی، خوشنویسی، تجلیل از مفاخر فرهنگی و هنری منطقه، معرفی جاذبه‌های گردشگری، نمایشگاه عکس، نورافشانی و برگزاری آیین‌های مربوط به اعیاد شعبانیه و چندین برنامه جذاب دیگر به صورت مجازی برای مردم پخش خواهد شد و این برنامه‌ها تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه الان در چابهار با وضعیت زرد کرونایی مواجه هستیم تاکید کرد: پیشنهاد می‌کنیم مردم از انجام سفرهای غرضروری پرهیز کنند و در موقعیت‌های دیگر و مناسب‌تری به چابهار سفر کنند. «در تیرماه و جشنواره‌های دیگری در خدمت مردم خواهیم بود»

وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد چابهار، اقدامات زیرساختی خوبی برای توسعه گردشگری منطقه در دستور کار دارد خصوصا ۹ هتل گردشگری اقامتی، مجموعه بزرگ شناگاه و ساماندهی سواحل چابهار و در آینده هم با ایجاد شهر فرودگاهی شاهد شکوفایی هرچه بیشتر حوزه گردشگری منطقه آزاد چابهار خواهیم بود.

حسینی بیان کرد: وضعیت زرد کرونایی برای چابهار، یک نقطه خطر است و با وجود میهمان‌نوازی مردم چابهار پیشنهاد می‌کنیم مردم در زمان کاهش اپیدمی کرونا به این منطقه گردشگری سفر کنند و ما هم بتوانیم در شرایط بهتری از آن‌ها پذیرایی کنیم.

وی گفت: همچنین ۳۱ اثر تاریخی ملی و نوار ساحلی ۳۰۰ کیلومتری این منطقه، جاذبه‌های منحصربفردی برای گردشگران و طبیعت‌گردان به شمار می‌رود.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل