جدیرترین اخبار :
  • سفر معاون وزیر حمل‌ونقل تاجیکستان به چابهار به منظور گسترش مراودات اقتصادی
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالین اقتصادی خارجی منطقه آزاد چابهار
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
معاون اول رییس جمهوری:

۸۴هزار میلیارد تومان پروژه برای توسعه سواحل مکران در نظر گرفته شده‌است

اقتصادی | تاریخ خبر : 99/10/18 | تعداد بازید :1376
معاون اول رییس جمهوری گفت: ۶۸ پروژه با ۸۴ هزار میلیارد تومان برای توسعه سواحل مکران در نظر گرفته شده در حالیکه کل اعتبارات کشور ۷۰ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه آزاد چابهار به نقل از ایرنا اسحاق جهانگیری شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد سواحل مکران که در چابهار با حضور وزاری راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی برگزار شد اظهارداشت: سواحل مکران با توجه به توسعه نیروی انسانی این منطقه امکانپذیر و به توسعه پایدار منجر می‌شود.

وی بیان کرد: ستاد سواحل مکران تغییراتی در آن اتفاق افتاد و ابتدا با دیدگاه استقرار نیروی دریایی در وزارت دفاع تشکیل شد و دبیرخانه آن هم در این وزارتخانه بود.

معاون اول رییس جمهوری گفت: اخیرا به یک جمع‌بندی رسیدیم که توسعه سواحل مکران را از وزارت دفاع به نهاد ریاست جمهوری منتقل کردیم و بعد به وزارت راه و شهرسازی دادیم چون این وزارتخانه نقش بزرگی در توسعه دارد.

وی بیان کرد: سواحل مکران یک ظرفیت بزرگی است که با سفر رهبر معظم انقلاب به این منطقه کشف شد و در حال آباد سازی است.

جهانگیری اظهارداشت: یکی از کارهایی که باید در محدوده سواحل مکران انجام شود شناسایی ظرفیت‌های دریا محور، کشاورزی، شیلات و صید است.

وی تصریح کرد: صدور مجوز صید یکی از الزامات است و باید وزارت جهادکشاورزی و سازمان شیلات ایران با همکاری هم هر چه سریعتر مسائل و مشکلات صید و صیادی را مرتفع کنند.

معاون اول رییس جمهوری گفت: سفر به چابهار و سایر شهرهای سواحل مکران نظیر چابهار و جاسک برای توسعه، پیگیری مسایل و مشکلات و طرح‌های مختلف انجام شده است.

وی بیان کرد: آمریکایی‌ها و غربی‌ها بحث هسته‌ای ایران را تبدیل به بحران و مساله کردند و هر جا که مشکلی باشد به گردن ما می‌اندازند و جمهوری اسلامی را متهم می‌کنند.

جهانگیری اظهارداشت: جمهوری اسلامی اگر وارد عمل نشده بود داعش و گروهک های تکفیری همچنان در منطقه حضور داشتند و امنیت کل جهان را به خطر می انداختند.

وی با اشاره به مشکلات کشور افزود: جامعه ما باید تاب آوری بالایی داشته باشد زیرا باید تهدیدها را به فرصت تبدیل و در مقابل بحران‌ها و تحریم مقابله کرد.

معاون اول رییس جمهوری اظهارداشت: مردم آمریکا به این نتیجه رسیده بودند که وقت ترامپ تمام شده و ریاست جمهوری آن باید یک دوره‌ای شود.

وی با بیان اینکه مردم ایران برای مقابله با تحریم‌ها تلاش کرده‌اند افزود: متاسفانه کرونا و تحریم رشد اقتصادی را کاهش داد.

جهانگیری تصریح کرد: در ۹ ماهه سالجاری ۲۵ میلیون تن کالا وارد کشور شده و همین میزان نیز صادر شده است. 

وی با بیان اینکه خریداران نفت را تنبیه کردند تا کسی با ایران کار نکند افزود: هیچ‌وقت نگفته‌ایم تحریم کاغذ پاره است و تحریم‌ها ضد کودکان و محرومان است.

معاون اول رییس جمهوری گفت: یک لحظه هم برای رفع تحریم‌ها تعلل نمی‌کنیم و رهبر معظم انقلاب این موارد را نیز گفته است که یک ساعت نباید بنشینیم.

وی با بیان اینکه توسعه ملی بدون توجه به توسعه محلی و مردم منطقه ممکن نیست افزود: توسعه بدون توجه به مردم یک نوع تبعیض و بی عدالتی است.

 

تخصیص ۳۰۰ میلیون دلار برای راه آهن چابهار - زاهدان

جهانگیری گفت: ۳۰۰ میلیون دلار به راه آهن چابهار - زاهدان با پیشنهاد دولت و موافقت رهبر معظم انقلاب از صندوق توسعه ملی اختصاص پیدا کرده است.

وی بیان کرد: روند گازرسانی به شهرها و روستاهای سیستان و بلوچستان باید در کمترین زمان انجام شود زیرا این استان پاره تن ایران است و باید از همه امکانات بهره‌مند شود.

معاون اول رییس جمهوری گفت: ما خجالت می‌کشیم که مردم در صف گاز باشند و رسانه‌ها و تلویزیون نشان دهند که مردم در صف گاز هستند و این قابل تحمل نیست.

وی با اشاره به ساخت فرودگاه بین المللی چابهار گفت: برای فرودگاه کمی تحمل کنید و اختلافاتی که با دستگاه‌های مختلف پیش می‌آید طبیعی است و ما مسائل مربوط به این فرودگاه را پیگیری خواهیم کرد. 

جهانگیری با اشاره به مشکلات مردم چابهار در زمینه آب آشامیدنی اظهارداشت: آبرسانی به شهر چابهار به هر شکل ممکن باید حل شود.

وی ادامه داد: در کنار آب دریا بودن و بدون آب واقعا سخت است و این مشکلات باید هرچه سریعتر توسط متولیان آب حل شود تا مردم در سختی و رنج نباشند.

معاون اول رییس جمهوری گفت: رییس جمهوری برای توسعه و راه‌اندازی مرز ریمدان خیلی تاکید داشتند و ما از طریق وزیر امورخارجه خیلی از مشکلات را مرتفع کرده و این مرز به طور رسمی افتتاح شد.

وی بیان کرد: پاکستان کشور مهمی است و توسعه روابط با این کشور برای ما حائز اهمیت است و در آینده‌ای نزدیک بازارچه مرزی پیشین نیز راه‌اندازی خواهد شد.

جهانگیری با بیان اینکه پرورش میگو می‌تواند تا ۳۰ هزار شغل ایجاد کند افزود: شرکت‌های بزرگ در بحث شیلات باید سرمایه‌گذاری کنند تا بتوان از ظرفیت‌های منطقه در راستای ایجاد اشتغال و درآمدزایی استفاده کرد.

وی بیان کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تثبیت قیمت‌ها بود و توانستیم تورم‌ را کنترل کنیم و در جنگ اقتصادی ۱۰۰ میلیارد دلار ارز و درآمد کشور کم شد.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل