جدیرترین اخبار :
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024
  • ارائه خدمات گردشگری دریایی به بیش از ۱۱۰ هزار مسافر نوروزی در سواحل مکران/ استقبال بی نظیر گردشگران از تفریحات دریایی در بندر چابهار
  • مشارکت مردم در سرمایه‌گذاری مناطق را افزایش می‌دهیم
عضو هیات رئیسه فراکسیون مناطق آزاد مجلس:

ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در مناطق آزاد مورد استفاده قرار گیرد

اقتصادی | تاریخ خبر : 99/10/01 | تعداد بازید :1986
سعیدی، عضو هیات رئیسه فراکسیون مناطق آزاد مجلس بیان کرد: ظرفیت مناطق آزاد فرصتی است که استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در سال جهش تولید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه آزاد چابهار به نقل از تحلیل‌بازار، مسعود توفیقی در رابطه با نقش مناطق آزاد در جهش تولید اظهار کرد: در بحث موضوع تجارت، خروجی‌های مشخص و تاثیرگذاری را در بحث کمک به بنگاه‌های اقتصادی مشاهده نمی‌کنیم و الزاماتی که تکنولوژی در اختیار ما قرار می‌دهد تا داده‌ها را شناسایی کنیم و با استفاده از الگوریتم‌ها در خدمت تصمیم گیری‌ها قرار دهیم و بتوانیم تصمیم‌های متناسب با شرایط بازار را بگیریم در اختیار نداریم.

وی افزود: داده ها در حوزه تبادلات مالی کلان، کمک‌های بسیاری به ما در حوزه تجارت هوشمند می کند. رسیدن به داده‌های کلان یکی از رنج‌های فعلی است که در حوزه هوشمند سازی مالی در منطقه آزاد کیش با آن مواجه هستیم.

مدیرعامل مرکز نوآوری منطقه آزاد کیش گفت: کیش به عنوان منطقه آزاد پیشرو به شمار می‌آید، انتظار مردم این است که در حوزه‌های فناوری ورود کند که این مهم مورد انجام قرار گرفته و تفاهم نامه‌ای از ابتدای سال جاری با دانشگاه تهران و وزارت ارتباطات و معاونت فناوری ریاست جمهوری منعقد شده و زیر ساخت‌های آن تا حدود بسیاری فراهم شده است.

در ادامه این برنامه، معین الدین سعیدی، عضو هیات رئیسه فراکسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی، در ارتباط تلفنی با برنامه «راه حل» طی سخنانی اظهار کرد: ظرفیت مناطق آزاد می‌تواند فرصتی باشد که استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در سال جهش تولید با توجه به صنایع نوین دنیا کارکرد خودشان را داشته باشند که به طور مثال در برخی از مناطق آزاد همچون منطقه آزاد ارس حضور شرکت‌های دانش بنیان را شاهد بوده‌ایم، اما در دیگر مناطق آزاد این مسئله محقق نشده است.

وی با بیان اینکه بنده معتقد هستم که باید مناطق آزاد به این سمت حرکت کنند که اولویت به صنایع کوچک با استفاده از صنایع نوین داده شود، گفت: یک نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که مناطق آزاد به تنهایی نمی‌توانند به درستی در این حوزه ایفا کنند اما می‌طلبید که برخی زیر ساخت‌ها فراهم می‌شد، اما بنده معتقدم که شرایط تحریمی به ما کمک می‌کند که اثر رسوخ شرکت‌های دانش بنیان آن‌ها بیشتر باشد اما متاسفانه برخی مدیران مناطق آزاد اعتقاد قلبی به این نکته نداشته اند.

 

کارشناس تجارت هوشمند خواستار شد

احمد قاسمی در رابطه با نقش تجارت هوشمند در جهش تولید اظهار کرد: سامانه تجارت هوشمند دارای سابقه ۵۰ ساله در جهان بوده و دارای سه سطح است که در کشورهای عراق، افغانستان و دیگر کشورهای منطقه بیش از ۳۵ سال است که به جهت تحقیق بازار استفاده می‌کنند.

قاسمی خاطر نشان کرد: یک نکته بسیار مهم که وجود دارد این است که اگر کلان داده‌ها وجود نداشته باشند هیچ تحلیل درستی از بازار به صورت لحظه‌ای نداریم و داده‌های سازمانی ما هر دو سال یک بار مورد به روز رسانی قرار می‌گیرند، در حالی که در حوزه تجارت هوشمند هر یک دهم ثانیه دیتا به روز می‌شود چرا که بازار هر ۴۵ دقیقه دو برابر رقم فعلی محصول عرضه می‌کند و حوزه تولید محصول در حال پیشرفت است.

وی تصریح کرد: دانش حوزه تجارت هوشمند دانش بسیار به روز و لحظه‌ای است و سیستم دانشگاهی ما باید به این سمت رود که تغییرات دانش را به روز کند و آنقدر سرعت تولید دانش و محصول بالا رفته که سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار محصول جدید در دنیا خلق می‌شود.

کارشناس حوزه تجارت هوشمند بیان کرد: بیگ دیتا جنسش از نوع دیتای سازمانی نیست که یک سازمانی همچون وزارت کار بتواند تحقیقات و امور آن را انجام دهد بلکه عملا از محل ارتباط مشتری تولید می‌شود و این مسئله باید در کشور ما مورد توجه قرار گیرد.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل