جدیرترین اخبار :
  • سفر معاون وزیر حمل‌ونقل تاجیکستان به چابهار به منظور گسترش مراودات اقتصادی
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالین اقتصادی خارجی منطقه آزاد چابهار
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار

دومین راکتور پتروشیمی بدر شرق در منطقه آزاد چابهار نصب شد

اقتصادی | تاریخ خبر : 99/07/12 | تعداد بازید :2486
مدیرعامل شرکت پتروشیمی بدر شرق چابهار گفت: دومین راکتور شرکت پتروشیمی بدرشرق از پلنت‌های پتروشیمی نگین مکران منطقه آزاد چابهار به وزن ۳۶۰ تن نصب شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار بهمن ابوطالبی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با مونتاژ، حمل ‌و نصب سایر تجهیزات مجتمع پتروشیمی در آینده‌ای نزدیک تولید مواد پتروشیمی به صورت صنعتی آغاز و تولیدات آن به چرخه تجاری در بازارهای مصرف داخلی و خارجی خواهند پیوست.

وی با اشاره به اینکه پتروشیمی بدر شرق به‌عنوان یکی‌از سایت‌های تولید متانول فاز نخست مجتمع پتروشیمی چابهار است، خاطرنشان کرد: پتروشیمی مکران وظیفه تامین زیرساخت‌ها، تامین خوراک، احداث کریدور انتقال محصول به پایانه‌های صادراتی مستقر در پس‌کرانه بندر شهید بهشتی و انجام خدمات غیرصنعتی را به عهده دارد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بدر شرق چابهار گفت: با تمام توان و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های بومی و دانش فنی کشور و در راستای سخنان وزیر دفاع در بازدید از پروژه، بزودی شاهد تولید محصول در مجتمع پتروشیمی بدرشرق که از نخستین واحدهای شهرک پتروشیمی مکران است به ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن متانول خواهیم بود.

وی بیان کرد: توسعه صنایع پتروشیمی در چابهار براساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر تسریع توسعه و آبادانی سواحل مکران در سال ۱۳۹۱ در هیات دولت تصویب و اجرایی شده است.

ابوطالبی با بیان اینکه وزارت دفاع در سال ۹۱ طی تفاهمی با وزارت نفت مسوولیت توسعه صنایع پتروشیمی در سواحل مکران (چابهار) را به عهده گرفته است، افزود: شهرک پتروشیمی مکران در محدوده منطقه آزاد چابهار در زمینی به گستره حدود یکهزار و ۲۰۰ هکتار برای ایجاد زیرساخت ها، تامین یوتیلیتی و آماده ‌سازی قطعات زمین برای واگذاری به سرمایه ‌گذاران در اختیار این شرکت قرار گرفت.

وی اخذ مجوز زیست محیطی ساخت هفت واحد پتروشیمی با ظرفیت تولید ۸.۵ (هشت و نیم) میلیون تن در سال و موافقت وزیر نفت با اختصاص ۳۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی متان برای خوراک این واحدها را از اقدامات مثبت انجام شده در شهرک پتروشیمی مکران عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بدر شرق چابهار گفت: ۲۰ هکتار زمین در بندر شهید بهشتی چابهار در فاصله حدود ۲۰ کیلومتری شهرک پتروشیمی مکران برای احداث مخازن و پایانه اختصاصی محصولات تولیدی به صورت اجاره ۲۰ ساله استحصال شده که در حال پیگیری برای افزایش به ۴۰ هکتار است.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل