جدیرترین اخبار :
  • خرد جمعی در منطقه آزاد چابهار، بحران سیل را به تجربه ماندگار تبدیل کرد
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024
  • ارائه خدمات گردشگری دریایی به بیش از ۱۱۰ هزار مسافر نوروزی در سواحل مکران/ استقبال بی نظیر گردشگران از تفریحات دریایی در بندر چابهار

شعار روز جهانی جهانگردی امسال جهانگردی و توسعه روستایی اعلام شد

گردشگری | تاریخ خبر : 99/07/05 | تعداد بازید :2453
مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: این شعار از سوی سازمان جهانی جهانگردی (unwto) جهانگردی و توسعه روستایی اعلام و مشخص‌شده از توانایی منحصربه‌فرد این بخش در ایجاد توسعه اقتصادی و فراهم‌آوردن فرصت‌هایی در خارج از شهرهای بزرگ، ازجمله در آن جوامعی که در غیر این صورت ترک خواهند شد، صحبت به میان آمده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد چابهار عدنان حسینی با اعلام مطلب بالا افزود: روز جهانی جهانگردی همچنین نقش مهمی را که گردشگری در حفظ و ارتقاء میراث فرهنگی در سراسر جهان بازی می‌کند، برجسته می‌سازد. بنابر این اعلام سازمان جهانی جهانگردی در روز جهانی جهانگردی 2020، جامعه جهانی متحد می‌شوند تا روز جهانی گردشگری در سال 2020، (پنجم مهرماه ۱۳۹۹)، را جشن بگیرند.

حسینی از برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری به مناسبت هفته گردشگری خبر داد و افزود: به همین مناسبت و در نخستین روز از گرامیداشت این هفته، ۵ مهرماه زنگ گردشگری در مدرسه زینبیه تیس نواخته و با اهدای گل و شیرینی به استقبال اولین مسافرین پروازی ورودی به منطقه در فرودگاه بین‌المللی چابهار - کنارک خواهیم رفت.

وی اضافه کرد: بازدید از آثار تاریخی سطح منطقه، پاک‌سازی غارهای ۳ گانه (بان مسیتی) روستای تیس و برگزاری وبینار آموزشی توسعه گردشگری روستایی و صنایع‌دستی از دیگر برنامه‌های دومین روز هفته گردشگری هستند.

حسینی بیان کرد: هفتم مهرماه تور گردشگری رایگان شرق چابهار، پاکسازی سواحل، بازدید از مکان جدید فروش صنایع‌دستی تالاب صورتی و گشت دریایی رایگان از پلاژ لیپار صورت می‌پذیرد.

وی گفت: بازدید از مکان‌های اقامتی، شرکت‌های ارائه خدمات تفریحی سطح منطقه، تجلیل از فعالین حوزه گردشگری و صنایع‌دستی، برگزاری دوره آموزش فیلمنامه نویسی و داستان‌نویسی، آغاز بکار بازارچه هفتگی صنایع‌دستی بقعه سید غلامرسول، برگزاری دوره آموزش فیلمنامه نویسی و داستان‌نویسی از دیگر برنامه‌های این مناسبت می‌باشند.

حسینی خاطرنشان ساخت: اجرای مسابقه طبخ غذاهای سنتی همراه با اهدای جوایز در پلاژ لیپار، افتتاح مزون صنایع‌دستی آزادی پلاژ لیپار، موج‌سواری رایگان در سایت موج‌سواری رمین به همین مناسبت انجام می‌شود.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل