جدیرترین اخبار :
  • خرد جمعی در منطقه آزاد چابهار، بحران سیل را به تجربه ماندگار تبدیل کرد
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024
  • ارائه خدمات گردشگری دریایی به بیش از ۱۱۰ هزار مسافر نوروزی در سواحل مکران/ استقبال بی نظیر گردشگران از تفریحات دریایی در بندر چابهار

قدردانی مدیرعامل منطقه آزاد چابهار از هماهنگی سپاه و ارتش در مقابله با شیوع ویروس کرونا

اقتصادی | تاریخ خبر : 99/02/23 | تعداد بازید :2167
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با قدردانی از هماهنگی سپاه و ارتش در مقابله با شیوع کروناویروس، گفت: در چابهار فقط ۲ مورد مثبت ویروس کرونا گزارش شد که آنها هم درمان شدند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار عبدالرحیم کردی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: از اوایل اسفند با شیوع ویروس کرونا در کشور همزمان با هشدارهای ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا در بحث فاصله اجتماعی و رعایت الزامات مربوط به پیشگیری از این بیماری،‌ در منطقه آزاد چابهار طی هفته اول اسفند 98 ستاد کرونا تشکیل شد.

وی ادامه داد: با توجه به تجربه‌هایی که در ارتباط با بیماری‌های اپیدمی وجود داشت و همچنین تجربه‌های تخصصی برخی همکاران و مشاوران،‌ تقریبا 14 اسفند بحث تعطیلی بازارهای منطقه عملیاتی شد.

وی بیان کرد: در این زمینه مقداری مقاومت و مشکلاتی وجود داشت، اما تلاش کردیم این برنامه را ادامه دهیم. دلیل اصلی هم این بود که مناطقی مانند چابهار در ایام نوروز پذیرای مسافران زیادی بود.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با یادآوری این‌که پیش بینی ما در آن زمان این حجم از گسترش ویروس کرونا در کشور نبود، ‌تصریح کرد:‌ منتها برای آن‌که چابهار مقصد سفر هموطنان نشود، این برنامه‌ریزی را انجام دادیم.

کردی یادآور شد:‌خوشبختانه خبر تعطیلی چابهار به شکل خوبی منتقل شد. این مسئله در نهایت منجر به آن شد که تقریبا در ایام نوروز امسال و حتی اسفند تمام مراکز تجاری، رستوران‌ها و هتل‌های چابهار تعطیل باشند.

وی گفت  از سوی دیگر ‌به دلیل برآوردهای صورت گرفته در بخش مواد بهداشتی،‌ شوینده‌ها و ضدعفونی‌کننده دچار کمبود احتمالی شویم از تمام تولیدکنندگان درخواست کمک کردیم. بر این اساس ظرف یک هفته خطوط تولید 2 واحد تولید عطر و ادکلن، تولید مواد ضدعفونی کننده را آغاز کردند. همچنین دو واحد دیگر نیز با چرخ خیاطی‌هایی که برای فعالیت‌ها مربوطه تهیه شده بود،‌تولید ماسک را آغاز کردیم.

وی اضافه کرد:‌ همینطور آب ژاول برای ضدعفونی کردن معابر عمومی از واحدهای تولیدی تامین شد و از 18 اسفند سال گذشته تمام معابر، بازارها، اماکن پر تردد را ضدعفونی کردیم.

مدیرعامل منظه آزاد چابهار تاکید کرد:‌خوشبختانه حاصل این تدابیر و هماهنگی بین دستگاه‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط مسائل اجتماعی از جمله منطقه آزاد،‌فرمانداری،‌ سپاه، ارتش با مدیریت دانشگاه علوم پزشکی این شد که چابهار در بحث شیوع ویروس کرونا جزو مناطق سفید است. این اتفاق در حالی روی داده که حدود 2 هفته است بازارهای منطقه بازگشایی شده است.

کُردی با اشاره به تولید بیش از 80 هزار ماسک و 300 هزار لیتر آب ژاول (وایتکس) در منطقه آزاد چابهار گفت:‌ برای مدیریت بازار نیز مراکزی را جهت عرضه اقلام مورد نیاز برای جلوگیری از شیوع کرونا راه‌اندازی شد.

وی از اختصاص 3.5 میلیارد تومان به شبکه بهداشت منطقه خبر داد و افزود: در این راستا بخش کرونا در بیمارستان امام علی (ع) تجهیز شد، ضمن این‌که بر اساس تجربه شهرهای دیگر مراکز نمایشگاهی منطقه آزاد را با حدود 130 تخت به یک نقاهتگاه تبدیل شد.

وی در عین حال بیان کرد:‌ خوشبختانه به این نقاهتگاه نیازی نشد، البته این قبیل مراکز همچنان دایر است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار تاکید کرد: باید آمادگی‌ها در بحث ویروس کرونا تداوم پیدا کند، آنچه تجربه شده در این دوره هماهنگی و یکپارچگی در مدیریت این بحران بود.

کُردی با قدردانی از همکاری مردم ادامه داد:‌علی رغم درد‌ها و رنج‌هایی که از این بیماری در بسیاری شهرهای کشور داشتیم،‌در چابهار فقط 2 مورد مثبت شناسایی شد که اینها هم با مراقبت‌ها و قرنطینه‌ها خانوادگی و اجتماعی درمان پیدا کردند.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل