جدیرترین اخبار :
  • خرد جمعی در منطقه آزاد چابهار، بحران سیل را به تجربه ماندگار تبدیل کرد
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024
  • ارائه خدمات گردشگری دریایی به بیش از ۱۱۰ هزار مسافر نوروزی در سواحل مکران/ استقبال بی نظیر گردشگران از تفریحات دریایی در بندر چابهار
جمالی نوبندگانی با اشاره به تصویب لایحه الحاق بنادر به منطقه آزاد چابهار:

پیام شفاف مجلس به استان سیستان و بلوچستان؛ جنوب شرق کشور در اولویت توسعه قرار دارد

اقتصادی | تاریخ خبر : 98/10/25 | تعداد بازید :2018
نماینده مجلس دهم گفت: ظرفیت های بالقوه منطقه آزاد چابهار آنقدر جذاب است که آمریکایی ها این بندر را از تحریم های گسترده خود معاف کردند، از این رو در شرایط کنونی این بندر می تواند به دروازه تجارت برای اقتصاد کشور و انتقال کالا به کشورهای شرق، جنوب شرق و جنوب آسیا تبدیل شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار محمد جواد جمالی نوبندگانی، با اشاره به تصویب لایحه الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به محدوده منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار، گفت: قطعا اجرای مصوبه مجلس، موجب توسعه اقتصادی استان سیستان و بلوچستان و به تبع آن افزایش درآمدهای کشور را به دنبال دارد. خوشبختانه نمایندگان مجلس با رویکرد مثبت نسبت به توسعه و شکوفایی اقتصادی این استان، لایحه مذکور را تصویب کردند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه تاکنون توسعه منطقه چابهار و استفاده از ظرفیت های گسترده این حوزه با تأخیر صورت گرفته است، البته در دوران قبل از انقلاب اسلامی، حاکمان هیچ توجهی به استان سیستان و بلوچستان نداشتند و این مسئله موجب بروز محرومیت های بسیار در این منطقه شده بود.

وی گفت: بروز جنگ در مناطق جنوبی کشور به ویژه بنادر خرمشهر و ماهشهر زمینه را برای توجه بیشتر به استان سیستان و بلوچستان و منطقه بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی فراهم کرد.

جمالی نوبندگانی افزود: ظرفیت های بالقوه منطقه آزاد چابهار به ویژه بندر آن، آنقدر جذاب است که آمریکایی ها این بندر را از تحریم های گسترده خود معاف کردند، از این رو در شرایط کنونی این بندر می تواند به دروازه تجارت برای اقتصاد کشور و انتقال کالا به کشورهای شرق، جنوب شرق و جنوب آسیا تبدیل شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: از طرف دیگر رئیس مجلس شورای اسلامی روز گذشته برای بررسی وضعیت استان سیستان و بلوچستان به ویژه پس از وقوع بحران سیل به این استان سفر کرده است، از این رو به نظر من می رسد اقدامات دکتر لاریجانی در این سفر و مصوبه امروز مجلس پیام بسیار شفافی را برای استان سیستان و بلوچستان دارد که آن هم عزم مجلس برای توسعه اقتصادی این منطقه است./

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل