جدیرترین اخبار :
  • خرد جمعی در منطقه آزاد چابهار، بحران سیل را به تجربه ماندگار تبدیل کرد
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024
  • ارائه خدمات گردشگری دریایی به بیش از ۱۱۰ هزار مسافر نوروزی در سواحل مکران/ استقبال بی نظیر گردشگران از تفریحات دریایی در بندر چابهار

افزایش محدوده منطقه آزاد چابهار توسعه استان سیستان و بلوچستان را به همراه دارد

اقتصادی | تاریخ خبر : 98/10/24 | تعداد بازید :2427
نماینده مردم تبریز در مجلس، گفت: منطقه آزاد تجاری_صنعتی چابهار پل ارتباطی بین کشور ایران و همسایگان شرقی محسوب می‌شود و توسعه استان سیستان و بلوچستان را به همراه دارد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار محمدحسین فرهنگی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص موافقت نمایندگان افزایش محدوده منطقه آزاد تجاری-صنعتی چابهار، گفت: هرچه سرمایه گذاری در حوزه استان سیستان و بلوچستان افزایش پیدا کند جایگاه این استان ارتقاء پیدا می‌کند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه منطقه آزاد تجاری-صنعتی چابهار از نظر جغرافیایی در نقطه حساسی از کشور قرار دارد، ادامه داد: منطقه آزاد تجاری_صنعتی چابهار پل ارتباطی بین کشور ایران و همسایگان شرقی محسوب می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: افزایش محدوده منطقه آزاد تجاری-صنعتی چابهار و اضافه شدن دو بندر شهید کلانتری و شهید بهشتی به آن و مسیر ارتباطی موجود موجب توسعه‌ اقتصادی بسیار زیادی برای استان سیستان و بلوچستان می‌شود.

لازم به ذکر است نمایندگان در صحن علنی امروز( سه شنبه 24 دی ماه) کلیات لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار را به تصویب رساندند، براساس ماده واحده این لایحه؛ بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به محدوده منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار الحاق می گردد. نمایندگان مجلس همچنین با افزایش 67 هزار هکتار به مساحت منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار نیز موافقت کردند.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل