جدیرترین اخبار :
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024
  • ارائه خدمات گردشگری دریایی به بیش از ۱۱۰ هزار مسافر نوروزی در سواحل مکران/ استقبال بی نظیر گردشگران از تفریحات دریایی در بندر چابهار
  • مشارکت مردم در سرمایه‌گذاری مناطق را افزایش می‌دهیم

افغانستان برای صادرات و ترانزیت کالا از چابهار استفاده می کند

اقتصادی | تاریخ خبر : 98/05/09 | تعداد بازید :2436
رئیس عمومی گمرک‌جمهوری اسلامی افغانستان گفت: این کشور برای صادرات و ترانزیت کالاهای خود از بندر و منطقه آزاد چابهار استفاده می کند تا بتواند به دنیا ارتباط تجاری داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار به نقل از ایرنا احمد رشاد پوپل سه شنبه شب در نشست با تجار افغانستان در منطقه آزادچابهار اظهار داشت: حل موارد مختلف، موانع سرمایه گذاری و مشکلات پیش روی کامیون‌های باری و حمل و نقل در اسرع وقت پیگیری و مرتفع می شود.

وی استفاده از امکانات و تجهیزات موجود در بندر چابهار توسط تجار افغانستان را مورد تاکید قرار داد و افزود: ترانزیت و صادرات کالا باید به شکل آسان و بدون موانع انجام شود.

رئیس عمومی گمرک افغانستان گفت: تمام موارد پیش رو را جمع بندی و پیگیری های لازم انجام و برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی از تمام ظرفیت ها استفاده می کنیم.

وی بر تخفیفات در رونق حمل و نقل و جابجایی بیشتر کالا بین ایران و افغانستان تاکید کرد.

عضو هیات مدیره منطقه آزاد چابهار در این نشست اظهار داشت: ۷۰۰ نفر از تبعه افغانستان در منطقه آزاد چابهار اقامت و فعالیت اقتصادی دارند و از ۱۶۰ شرکت ثبت شده سرمایه گذاری حدود ۸۵ شرکت فعال افغانستان در این منطقه فعال هستند.

محمداکبر چاکرزهی افزود: رفع مشکلات تجار افغانستان در دستور کار منطقه آزاد چابهار است و توسعه تجارت و ترانزیت در این منطقه از راهبردهای اصلی است.

توسعه روابط تجاری و بازرگانی موجب توسعه روابط می شود

معاون اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: توسعه روابط تجاری و بازرگانی موجب توسعه روابط اقتصادی و سیاسی می شود.

علیرضا نورا افزود: صادرات و واردات و نیازهای ایران و افغانستان در محدوده سیستان و بلوچستان باید بررسی و مورد توجه قرار گیرد تا سرمایه‌گذاران راحتتر بتوانند فعالیت کنند.

وی بیان کرد: چابهار بهترین شرایط را برای توسعه و سرمایه گذاری دارد و معاف از تحریم ها بهترین فرصت را برای توسعه تجارت ایفا کرده است.

زمینه ها برای سرمایه گذاری تجار افعان فراهم است

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز اظهار داشت: تمامی زمینه ها برای سرمایه گذاری تجار افعانستان در منطقه آزاد و بندر چابهار فراهم است.

رحمدل بامری افزود: چابهار فرصت های بیشمار سرمایه‌گذاری دارد و از طریق دریا به آبهای اقیانوسی متصل و این فرصت را باید افغانستان مغتنم بشمارد.

وی به حضور ۱۶۰ شرکت افغانستان در چابهار اشاره کرد و افزود: با دوبانده شدن جاده ترانزیتی چابهار به میلک، تکمیل زیرساخت های ریلی، هوایی و بندری این منطقه به قطب تجارت و اقتصاد تبدیل خواهد شد.

رئیس عمومی گمرک جمهوری اسلامی افغانستان و هیأت همراه از ظرفیت‌های اقتصادی، تجاری، ترانزیتی، زیرساخت ها، تجهیزات، اسکله ها و ساختمان های عملیاتی بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار، کارخانه های فولاد و پتروشیمی و پیکره های مختلف منطقه آزاد بازدید کرد.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل