جدیرترین اخبار :
  • بازدید بیش از ۲ هزار تاجر خارجی از نمایشگاه اکسپوی ایران
  • خرد جمعی در منطقه آزاد چابهار، بحران سیل را به تجربه ماندگار تبدیل کرد
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024
عبدالرحیم کردی مطرح کرد؛

اقتصادی شدن مسیر ترانزیتی چابهار در گرو حمایت‌های دولت است

اقتصادی | تاریخ خبر : 98/04/27 | تعداد بازید :2623
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: کاهش هزینه‌ها، اقتصادی کردن کالاها، ۲ سر بار شدن کامیون‌ها و ورود و خروج کالا می‌تواند به رونق حمل و نقل و توسعه کمک کند، در غیر این صورت اگر پنج برابر ظرفیت بار هم به این مسیر اختصاص دهیم این اتفاق نخواهد افتاد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار نشست تسریع در امور تجاری، بازرگانی، ایجاد ترافیک بار و کالا در بندر شهید بهشتی با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، مدیر عامل منطقه آزاد چابهار، معاونین وزیر راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی در اداره کل بنادر و دریانوردی استان برگزار شد.

 

در این نشست عبدالرحیم کردی، مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در سخنانی با بیان اینکه اتفاقات خوب و بزرگی در منطقه اتفاق افتاده اما کافی نیست، گفت: امروز زیرساخت های خوبی در منطقه چابهار فراهم شده است اما ظرفیت های ما در زمانی فعال می شود که بار وارد منطقه شود.

 

وی در ادامه اقتصادی شدن مسیر ترانزیتی چابهار را مهم و آن را در گرو حمایت‌های دولتی از آن دانست و گفت: آنچه که امروز باید در چابهار انجام شود و ما نیز برای آن آمادگی داریم اقتصادی شدن کالاها است. ما به عنوان دولت برای مقطعی ناچار به پرداخت یارانه هستیم تا بار ما معیار اقتصادی پیدا کند. کاهش هزینه‌ها، اقتصادی کردن کالاها، ۲ سر بار شدن کامیون‌ها و ورود و خروج کالا می‌تواند به رونق حمل و نقل و توسعه کمک کند، در غیر این صورت اگر پنج برابر ظرفیت بار هم به این مسیر اختصاص دهیم این اتفاق نخواهد افتاد.

 

کردی با اشاره به اینکه افزایش ورودی بار و کالا در چابهار به توسعه اقتصادی این منطقه منجر خواهد شد ، تصریح کرد: افزایش بار و فعال شدن بخش خصوصی می تواند مشکلات اقتصادی را حل کند.

 

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار اظهار امیدواری کرد که با فضایی که امروز در منطقه حاکم است و تعاملی که بین مدیران کل استان برقرار است این مهم در کمترین زمان ممکن محقق شود.

 

وی در ادامه مدیر عامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به موافقتنامه کریدور بین‌ المللی شمال به جنوبادامه داد: در کمیسیون مشترک روسیه – هند تاکید شد که اگر مسیر چابهار فعال شود ۱۵ روز در انتقال کالا بین هند و روسیه کوتاه‌تر و صرفه جویی خواهد شد.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل