جدیرترین اخبار :
  • خرد جمعی در منطقه آزاد چابهار، بحران سیل را به تجربه ماندگار تبدیل کرد
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024
  • ارائه خدمات گردشگری دریایی به بیش از ۱۱۰ هزار مسافر نوروزی در سواحل مکران/ استقبال بی نظیر گردشگران از تفریحات دریایی در بندر چابهار
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار:

تفویض اختیار در مناطق آزاد موجب تسهیل روند فعالیت‌ها در مناطق آزاد می‌شود

اقتصادی | تاریخ خبر : 98/04/22 | تعداد بازید :1676
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: تعارضاتی بین دستگاه سرزمین اصلی و مناطق آزاد وجود دارد که باعث طولانی شدن فرآیند انجام کار و فرآیندها در مناطق آزاد می شود، در حالی که ماهیت وجودی مناطق آزاد در اجرای آسان و سریع فعالیت هاست.

روزهای گذشته در خبرها خواندیم که علی‌اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اختیارات انجام وظایف این سازمان را در منطقه آزاد چابهار ، به مدیرعامل این منطقه تفویض و ابلاغ کرد.

این خبر برای مناطق آزاد که با مشکلات حاکمیت چندگانه دست و پنجه نرم می‌کنند و مدیریت یکپارچه در مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی به چالشی مهم و اساسی در سطح مناطق آزاد تبدیل شده است؛ خبری خوشحال کننده و امیدبخش محسوب می‌شود.

هرچند ماده ۶۵ احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، اعمال مدیریت یکپارچه را مدنظر قرار داده است اما در این مناطق باز هم شاهدیم مناطق آزاد مشکلات متعددی در حوزه دخالت در تصمیم‌گیری‌ها با فرمانداران و روسای سازمان‌ها و ادارات دولتی شاغل در سرزمین اصلی دارند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار عبدالرحیم کردی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در خصوص این خبر به خبرنگار اقتصاد۲۴ گفت: تعارضاتی بین دستگاه های مستقر در سرزمین اصلی با مناطق آزاد وجود دارد که باعث طولانی شدن فرآیند انجام کار می‌شود، در حالی که ماهیت وجودی مناطق آزاد در اجرای آسان و سریع فعالیت‌هاست .

وی افزود: عدم تفویض‌ها و اجرای فعالیت دستگاه‌های سرزمین اصلی در مناطق آزاد اساسا با ذات مناطق آزاد در تعارض است . تلاش ما بر این بوده که تعاملاتمان در سرزمین اصلی را به گونه‌ای پیش ببریم که فعالین اقتصادی ما دچار چندگانگی و تعارض نشوند.

کردی گفت: خوشبختانه با مذاکره و درخواستی که با آقای مونسان داشتیم ایشان اختیاراتشان در حوزه منطقه آزاد چابهار را تفویض کردند به این معنی که هر مجوزی که در این منطقه آزاد صادر می شود و ماموریت هایی که سازمان میراث فرهنگی در گذشته انجام می‌داد؛ اگر توسط سازمان منطقه آزاد چابهار انجام شود، مطابق نظر میراث فرهنگی خواهد بود.
تشکیل شورای محیط زیست در منطقه آزاد چابهار

کردی با تاکید بر اینکه این روند باید در خصوص دیگر مجموعه ها و سازمان‌ها نیز دنبال شود، افزود: منطقه آزاد چابهار توانسته در راستای تعامل با مجموعه های دیگر، در حوزه محیط زیست هم شورای محیط زیست منطقه را تشکیل دهد که اعضای آن با نظر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور انتخاب شده است. این شورا بخشی از فرآیند طولانی گردش کار را کوتاه کرده و سرعت پاسخگویی به متقاضیان را کاهش داده است و ارتباط و تعامل با دیگر مجموعه‌ها نیز در دستور کار این سازمان قرار دارد.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل