جدیرترین اخبار :
  • بازدید بیش از ۲ هزار تاجر خارجی از نمایشگاه اکسپوی ایران
  • خرد جمعی در منطقه آزاد چابهار، بحران سیل را به تجربه ماندگار تبدیل کرد
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024

40 پروژه در منطقه آزاد چابهار در سال 98 به بهره برداری می رسد

اقتصادی | تاریخ خبر : 98/02/08 | تعداد بازید :3543
معاون اقتصادی منطقه آزاد چابهار گفت:40 پروژه در سال 98 به بهره برداری در منطقه آزاد چابهار به بهره برداری خواهد رسید، امروز نزدیک به 200 پروژه در اجرا است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل به نقل خبرگزاری موج، معاون اقتصادی منطقه آزاد چابهار در جمع خبرنگاران اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در چند ماه گذشته سرمایه گذاران زیادی در داخل و خارج به منطقه چابهار مراجعه کرده اند، گفت: از آنجایی که معافیت های تحریمی مشمول چابهار شده بسیاری از سرمایه گذاران برای ورود به پروژه های این منطقه ابراز تمایل کرده اند.
غلامرضا پناه با بیان اینکه توسعه سرمایه گذاری در این بخش به مجموع اشتغالزایی کشور کمک می کند، افزود: در حال حاضر در بخش های مختلف از جمله برنج، چای و دام زنده مزیت مناسبی داریم. همچنین با توجه به موقعیت استراتژیک چابهار این شهر قابلیت تولیدات گلخانه ای محصولات کشاورزی دارد.
او با اشاره به اینکه یک مجموعه 200 هکتاری برای توسعه گردشگری در نظر گرفته ایم، تصریح کرد: گردشگری جزو مهمترین مزیت های این منطقه است که می تواند به توسعه اقتصادی کمک کند
پناه با بیان اینکه تولید شترمرغ در چابهار بسیار کمتر از سایر شهرهای ایران است، تصریح کرد: از آنجایی که شتر مرغ از خاک برای هضم غذا کمک می کند و چابهار دراین زمینه از کیفیت مناسبی برخوردار است باعث شده جوجه ها 2 ماه زودتر از سایر مناطق ایران بالغ شوند.
معاون اقتصادی منطقه آزاد چابهار با تأکید بر اینکه یکی از مهمترین مزیت های چابهار ترانزیت است، گفت: انتقال کالا از چابهار به چین نسبت به شهرهای دیگر صرفه اقتصادی دارد.
او با اشاره به اینکه اتصال راه آهن به چابهار مورد توجه بسیاری از کشورهای منطقه قرار دارد، گفت: برخی از کشورها اعلام کرده اند با اتصال راه آهن به چین مسیر ترانزیت کالا را به این مسیر منتقل می کنند. چراکه این مسیر نه تنها هزینه مالی کمتری دارد سرعت انتقال بار را بیشتر می کند.
پناه با بیان اینکه ترانزیت کالا از طریق چابهار درآمدزایی خوبی برای کشور خواهد داشت، گفت: در حال حاضر محورهای راهبردی و برنامه های سالانه را مشخص کرده ایم، گفت: در تمام بخش های راهبردی و خرد صنعت چشم اندازها را تعیین کرده آییم.
او با بیان اینکه در بخش شرقی چابهار ساخت کارخانه فولاد ده تنی مورد مطالعه است، گفت: در شرایط کنونی به محیط زیست توجه ویژه ای داشته ایم و ایجاد ظرفیت 8 تنی پتروشیمی و 4 تن فولاد انجام شده است. او با اشاره به اینکه 40 پروژه در سال 98 به بهره برداری خواهد رسید، گفت: امروز نزدیک به 200 پروژه در حال اجرا است.

 

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل