جدیرترین اخبار :
  • بازدید بیش از ۲ هزار تاجر خارجی از نمایشگاه اکسپوی ایران
  • خرد جمعی در منطقه آزاد چابهار، بحران سیل را به تجربه ماندگار تبدیل کرد
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در نخستین جشن «مهرآیین»:

سند جامع مسئولیت های اجتماعی سازمان در اختیار شهروندان منطقه قرار می گیرد

اقتصادی | تاریخ خبر : 97/12/03 | تعداد بازید :3221
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ضمن اعلام تهیه سند جامع مسئولیت های اجتماعی این سازمان از قرار دادن این سند در اختیار شهروندان منطقه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار، عبدالرحیم کردی در نخستین جشن «مهر آیین» که شامگاه پنجشنبه دوم اسفند ماه در سالن همایش های بین المللی منطقه آزاد چابهار برگزار شد، محتوای این سند را در چهار حوزه آموزش، بهداشت، توانمندسازی و حفاظت از محیط زیست عنوان کرد و اظهار داشت: این سند به زودی تکمیل خواهد شد و برای مطالبه گری شهروندان منطقه از سازمان در اختیار آن ها قرار می گیرد.
وی تمام فعالیت های سازمان منطقه آزاد چابهار در خصوص توسعه، ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی منطقه که از بخش دشتیاری آغاز شده است را در راستای مسئولیت های اجتماعی این سازمان در حوزه آموزش و توانمندسازی عنوان کرد و گفت: «مهر آیین» رویدادی بود که در منطقه آزاد چابهار با هدف مشارکت و دخالت دادن جامعه محلی و مردم در امور اجتماعی منطقه شکل گرفت و مشارکت پذیری جامعه محلی و معتمدین مردمی منطقه در ایجاد و اداره فضاهای آموزشی را پیگیری کرد.
کردی با بیان اینکه تجربه در جوامع گوناگون در کشورهای مختلف ثابت کرده بهترین کسانی که می توانند فضاها و امکانات آموزشی را حفظ، مراقبت و نگهداری کنند، کسانی هستند که در تامین و بهره برداری از آن ها سهیم و به نوعی نسبت به آن احساس مسئولیت داشته باشند تصریح کرد: بر همین اساس ما در منطقه آزاد چابهار تامین بخشی از منابع لازم برای توسعه فضاها و امکانات آموزشی منطقه را به عهده جامعه محلی، بخشی را به عهده خیرین ملی و بخشی را هم به عهده فعالان اقتصادی و صنعتگران منطقه قرار دادیم و با منابع تامین شده از این گروه ها پروژه هایی را بخش دشتیاری آغاز کردیم.
وی در ادامه افزود: سازمان منطقه آزاد در سال 96 در توافقی با سازمان نوسازی مدارس تکمیل تعدادی از مدارس نیمه تمام را به عهده گرفت که با منابع سال 97 سازمان منطقه آزاد چابهار توانستیم اجرای 86 کلاس درس را در 12 مدرسه انجام دهیم که مهر ماه 98 به بهره برداری خواهند رسید.
رییس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار بالا بردن کیفیت در فضاها و امکانات آموزشی نیز مورد توجه و تاکید این سازمان در مسئولیت های اجتماعی اش عنوان کرد و گفت: برای این موضوع هم دوره های آموزشی ضمن خدمت برای معلمان و کلاس های تقویتی و مهارتی برای دانش آموزان را در دستور کار خود قرار دادیم و دوره های فراوانی در این بخش ها اجرا کردیم.
دریافت مجوز احداث یک دبیرستان و خوابگاه شبانه روزی پسرانه در چابهار و آغاز اجرای آن سال گذشته اقدام دیگری در راستای مسئولیت های اجتماعی سازمان منطقه آزاد چابهار بود که کردی به آن اشاره کرد و اذعان داشت: مشابه همین مجتمع را برای دختران دبیرستانی نیز در سال 98 انجام خواهیم داد تا دانش آموزان روستاهای اطراف امکان ادامه تحصیل را داشته باشند.
وی درباره همکاری های خیرین و معتمدین منطقه، سازمان منطقه آزاد چابهار و سازمان نوسازی مدارس در حوزه ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی بخش دشتیاری اظهار داشت: آغاز این همکاری ها از حرکت خودجوش و خیرخواهانه تعدادی از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی شکل گرفت که برای ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی بخش دشتیاری در سیستان و بلوچستان موسسه خیریه مردم نهادی با عنوان «دست یاری به دشتیاری» را تاسیس و با جلب حمایت های خیرین ملی و محلی منطقه و جمع آوری مبالغ اندکی از این خیرین، ساخت و تجهیز مدارس فرسوده و در حال تخریب این بخش را آغاز کردند.
کردی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد چابهار نیز به دلیل موفقیت آمیز بودن این حرکت خودجوش، از موسسان و اعضای این موسسه خواست تا این سازمان نیز فعالیت هایش در توسعه فضاهای آموزشی منطقه را از بخش دشتیاری که محروم ترین بخش کشور از سرانه های آموزشی است آغاز کند و طی همکاری هایی که تاکنون با هم داشته ایم موفقیت های چشم گیری نیز به دست آمده است.
وی در ادامه افزود: اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان نیز متعهد شده برابر مبالغی که از سوی خیرین و سازمان منطقه آزاد چابهار برای ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی منطقه اهدا می شود، اعتبارات دولتی اختصاص خواهد داد و این اعتبارات را صد در صد محقق شده اعلام کرده است.

 

گزارش تصویری

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل