جدیرترین اخبار :
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024
  • ارائه خدمات گردشگری دریایی به بیش از ۱۱۰ هزار مسافر نوروزی در سواحل مکران/ استقبال بی نظیر گردشگران از تفریحات دریایی در بندر چابهار
  • مشارکت مردم در سرمایه‌گذاری مناطق را افزایش می‌دهیم
نشست خبری رئیس جهمور ایران و نخست وزیرپاکستان

نشست خبری رئیس جهمور ایران و نخست وزیرپاکستان

اقتصادی | تاریخ خبر : 98/02/03 | تعداد بازید :3378
در نشست خبری رئیس جهمور ایران و نخست وزیرپاکستان تاکید شد: توسعه همکاری‌های بنادر چابهار و گوادر با ایجاد راه‌آهن رئیس جمهور ایران گفت: علاقه داریم تا بنادر چابهار و گوادر روابط بیشتری داشته باشند و ارتباط بین این دو بندر با اتصال راه‌آهن گسترش یابد.

به گزارش روابط عمومی منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار، حسن روحانی رئیس جمهور ایران و عمران خان نخست وزیر پاکستان که به تهران سفر کرده است در نشستی خبری از برخی سیاست و برنامه های آتی این دو کشور خبر دادند.
در دیدار هیات دولت دو کشور ایران و پاکستان که بیشتر قالب اقتصادی داشتند، مسایلی همچون تکمیل خط لوله صلح، توسعه حمل و نقل و شبکه ریلی و ایجاد راه آهن به منظور روابط بیشتر بنادر گواتر و چابهار مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.
در این نشست روحانی با تأکید بر اینکه برای توسعه روابط تجاری کمیته تهاتر بین دو طرف تشکیل خواهد شد تا صادرات و واردات تهاتر و در یک حساب تسویه شود، تأکید کرد: علاقه داریم تا بنادر چابهار و گوآدر روابط بیشتری داشته باشند و ارتباط بین این دو بندر با اتصال راه‌آهن گسترش یابد.
وی با بیان اینکه تهران و اسلام آباد مصمم به توسعه روابط بدون اثرپذیری از کشور ثالت هستند ادامه داد: ایران آماده تامین نیازهای نفت و گاز پاکستان است. صادرات برق را نیز می توانیم تا 10 برابر افزایش دهیم و همچنین برای تقویت صادرات و واردات ایران و پاکستان، کمیته تهاتر تشکیل می شود.
رئیس جمهور ایران با تاکید بر تکمیل خط لوله صلح یادآور شد: ایران آماده است نیازهای نفتی پاکستان را تامین کرده و اقدامات لازم را در مورد تکمیل خط لوله گاز که البته قبلا از سوی طرف ایرانی انجام شده است را انجام دهد.
عمران خان، نخست وزیر پاکستان هم در این نشست خبری گفت: ایران و پاکستان عضو پیمان منطقه‌ای "اکو" و سازمان کشورهای اسلامی هستند.
وی ادامه داد: هر دو کشور به عنوان ناظر در نشست‌های نوبتی سازمان همکاری‌های شانگ‌های نیز شرکت می‌کنند و با وجود مرزهای مشترک زمینی موفق به توسعه مناسبات خود نشده‌اند.
عمران خان با مد نظر قرار دادن احداث خط لوله گازی ایران اعلام کرد: این کشور تاکنون به پروژه احداث خط لوله گازی ایران به دلیل مخالفت آمریکا با آن روی خوش نشان نداده بود. اما اکنون پاکستان با قطع کمک‌های ایالات متحده آمریکا به این کشور دچار برخی مشکلات اقتصادی شده است.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل