جدیرترین اخبار :
  • خرد جمعی در منطقه آزاد چابهار، بحران سیل را به تجربه ماندگار تبدیل کرد
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024
  • ارائه خدمات گردشگری دریایی به بیش از ۱۱۰ هزار مسافر نوروزی در سواحل مکران/ استقبال بی نظیر گردشگران از تفریحات دریایی در بندر چابهار

تمام امکانات خدمات رسانی به مسافران نوروزی چابهار آماده است

اقتصادی | تاریخ خبر : 98/01/01 | تعداد بازید :2259
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار گفت: برای ارایه خدمات مطلوب به گردشگران ورودی به منطقه آزاد چابهار 12 کمیته کاری با محورهای مختلف تشکیل شده که با همفکری و تعامل تمام امکانات لازم را برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی آماده شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار محمداکبر چاکرزهی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وظایف هر یک از کمیته ها مشخص و تقسیم کار شده است تا بتوانند در اسرع وقت خدمات لازم را به مهمانان و شهروندان عزیز ارائه دهند.
وی افزود: ستاد کمیته تسهیلات سفرهای نوروزی سازمان منطقه آزاد چابهار از بدو تشکیل و آغاز فعالیت نشست های متعددی برای استقبال و پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی و برنامه ریزی برای اجرای برنامه های شاد و متنوع فرهنگی و هنری، جشن ها و مراسم شادی سنتی و کلاسیک برگزار و امکانات لازم را پیش بینی کرده و تمام نیروها در آماده باش هستند.
معاون منطقه آزاد چابهار با اشاره به برخی اقدامات آماده سازی نوروزی در سطح این منطقه خاطرنشان کرد: علاوه بر برگزاری جشنواره های مختلف، برنامه های موسیقی و نصب المان و طراحی و فضا سازی مناسب محیطی؛ مانور آمادگی امدادونجات ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزادچابهار برگزار شده و توان نیروها برای خدمات بهتر مورد ارزیابی قرار گرفته است.
وی گفت: منطقه آزاد چابهار هدف گردشگری شمار کثیری از مسافران نوروزی است بطوریکه هر سال صدها هزار نفر از هموطنان به این منطقه سفر می کنند به همین سبب باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.
چاکرزهی ادامه داد: هر چند که چابهار معروف به چهاربهار و در طول سال هوای بهاری دارد اما در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز و فصل بهار سفرها به این خطه از جنوب شرق کشورمان رونق می یابد و بازار گردشگری حسابی داغ است و این خود نشان دهنده علاقه خاص هموطنان به این منطقه است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: تماشای دریا و سواحل زیبا و جاذبه‌ های طبیعی و بکر چابهار را در هیچ نقطه ‌ای از دنیا نمی توان دید.
چاکرزهی ادامه داد: ارایه امکانات مناسب برای انجام تفریحات سالم و لذت بردن از طبیعت چابهار خاطره سفر به این منطقه را برای همیشه در اذهان مسافران این بندر زیبا ثبت می کند.
وی افزود: کوه‌های مینیاتوری، قلعه پرتغالی‌ها، تالاب صورتی، مسجد جامع و بافت تاریخی و توریستی روستای تیس، موزه محلی چابهار، غارهای بان مسیتی، درخت مکر زن، گل‌افشان، منطقه حفاظت‌ شده گاندو، ساحل شنی ماسه ای و صخره ای، بازارهای سنتی و مدرن منطقه ساحل شنی، ماسه ای و صخره ای از جمله مکان‌های دیدنی و طبیعی چابهار است.
فرماندار سابق شهرستانهای خاش و نیکشهر به زیبایی های روستای تیس اشاره کرد و افزود: به منظور جلوگیری از انسداد راهها و آبگرفتگی در مواقع بارندگی ها مسیرهای منتهی به پلاژ ساحلی تیس، پروژه احداث کانال هدایت آبهای سطحی توسط مدیریت خدمات شهری سازمان منطقه آزاد چابهار در حال اجرا است و معابر و اصلاح راه دسترسی به ساحل در محدوده نمکی های پلاژ ساحلی تیس نیز بازگشایی شده است.
وی تصریح کرد: زیرسازی و مرمت پارکینگ های سطح منطقه در پلاژ ساحلی تیس و محدوده بازارها نیز آماده شده است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار گفت: به منظور تسهیل در کار خدمات رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی و نیز جهت عدم تمرکز گردشگران، مدیریت خدمات شهری سازمان منطقه آزاد چابهار عملیات مرمت و ایجاد مسیر جدید دسترسی به ساحل حدفاصل میدان صنعت تا ضلع شمالی کشتی سازی را بازگشایی کرده است.
وی به مانور بزرگ آمادگی امداد و نجات ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد چابهار اشاره و خاطرنشان کرد: این مانور با حضور مدیرعامل منطقه آزاد، معاونین و مدیران، روسا و اعضای کمیته های 12 گانه ستاد و با شرکت نیروهای هلال احمر، اورژانس 115 شهرستان چابهار و آتش نشانی شهرداری بندر چابهار در میدان امام خمینی (ره) منطقه آزاد چابهار برگزار شد.
چاکرزهی تصریح کرد: در این مانور یگان ها و دستگاههای شرکت کننده آمادگی خود را برای ارائه خدمات هرچه بهتر به مسافران و گردشگران نوروزی و همچنین شهروندان چابهاری در ایام تعطیلات نوروز به نمایش گذاشتند.
وی ادامه داد: از تجهیزات ایمنی و ماشین آلات خدمات شهری منطقه آزاد چابهار نیز رونمایی شده تا در آستانه فرارسیدن سال جدید هشت دستگاه خودروی مجهزآتش نشانی و خدمات شهری با هدف ارائه خدمات بهتر به مسافران و گردشگران و همچنین شهروندان چابهاری بتوانند موفقیت لازم و رضایتمندی گردشگران را کسب کنند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار بیان کرد: قسمت آتش نشانی منطقه آزاد به تجهیزات ایمنی و آتش نشانی شامل ست های امدادنجات در ارتفاع، سیستم اولماترو، فن های قوی ضد انفجار و تخلیه دود، لباسهای ضدحریق و عبور از آتش، پتوی ضدحریق و سایر لوازم و تجهیزات آتش نشانی مجهز است.
چاکرزهی افزود: اعضای کمیته اجتماعی و سلامت ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد چابهار به منظور ارائه خدمات بهتر به مسافران و گردشگران نوروزی به همراه اعضای تعاونی صیادی روستای تیس در مانور آمادگی قایقرانان نوروز حضور یافته و از پایگاه هلال احمر مستقر در پلاژ ساحلی بازدید و محل های استقرار نجات غریق را تعیین و با حوزه خدمات شهری سازمان منطقه آزاد چابهار درخصوص مشکلات و نیازمندی های لازم به بحث و بررسی پرداختند.
وی به برنامه ریزی های کمیته انتظامی، امنیتی و ترافیک منطقه آزاد چابهار اشاره کرد و ادامه داد: این کمیته برای فراهم ساختن فضایی ایمن و عاری از هرگونه مشکلات احتمالی با انتشار بروشور و بنر، هشدارها و توصیه های لازم را در آن لحاظ نموده تا از بروز مشکلات احتمالی پیشگیری شود.
فرماندار سابق شهرستانهای نیکشهر و خاش تصریح کرد: منطقه آزاد چابهار در راستای تحول دیجیتال در گردشگری چابهار باشگاه دوستداران چابهار را راه اندازی کرده تا قدمی در شعار امسال سازمان جهانی گردشگری مبنی بر «تحول دیجیتال در گردشگری» بردارد.
وی گفت: گردشگران ایرانی با عضویت در این باشگاه از خدمات ویژه سفر به منطقه آزاد چابهار و مشوق هایی در هزینه های سفر برخوردار می شوند و می توانند از تخفیف های ویژه در مراکز تجاری، هتل ها، رستوران ها، اماکن تفریحی و گردشگری از مزایای عضویت در باشگاه دوستداران چابهار بهره مند شوند.
چاکرزهی بیان کرد: هموطنان ایرانی با ارسال گزینه یک (1) به سامانه پیامکی سازمان منطقه آزاد چابهار به شماره (30005015) و ثبت یکی از کارت های بانکی عضو شتاب به عضویت باشگاه دوستداران چابهار در خواهند آمد.
وی گفت: دیروز کلاس آموزشی با محوریت آشنایی با مخاطرات چهارشنبه سوری پایان سال در خوابگاه دبیرستان دانا و توانا دانشگاه بین المللی چابهار توسط کارشناس مسئول آموزش آتش نشانی سازمان منطقه آزاد چابهار برگزار شده و همچنین توزیع بروشور و پمفلت با موضوع ایمنی بین دانش آموزان انجام شده که نتیجه آن پیشگیری از هرگونه خطر و آسیب بود.
معاون منطقه آزاد چابهار به ظرفیت های گردشگری در تنها روستای تاریخی محدوده منطقه آزاد اشاره و خاطرنشان کرد: تیس روستایی باستانی است که در منطقه کوهپایه ‌ای در 5 کیلومتری شمال غربی چابهار واقع شده‌ است.
چاکرزهی افزود: بنای اولیه مسجد جامع تیس به صدر اسلام باز می‌ گردد و قدمت آن هزار و 250 سال قبل است و به روایتی دومین مسجد بعد از اسلام در ایران است.
وی گفت: تیس یکی از بنادر مهم ایران در دریای مکران در زمان هخامنشیان بوده است و پیشتر به آن تیز می ‌گفته‌اند و در آن دوران کالاها از آسیای شرقی و هند به بندر تیس می ‌آمده‌ و به مناطق مختلف خاورمیانه، آسیای میانه و قفقاز فرستاده می‌ شدند.
وی بیان کرد: اسکله تیس چابهار در داخل محوطه و اراضی منطقه آزاد در 10 کیلومتری شرق چابهار قرار دارد، تماشای قایق‌های صیادی و صیادان و صید انواع ماهی‌ ها و شاه میگو که از محصولات دریایی هستند، دیدنی است.
چاکرزهی افزود: برای رفاه بهتر گردشگران در روستای تیس معابر اصلی این روستا بازگشایی و نسبت به بهسازی شبکه برق با تعویض دکل ها و کابل کشی جدید، احداث جدول معابر در قالب پروژه توسعه عمرانی روستای تیس انجام شده است.
وی گفت: پروژه توسعه عمرانی تیس، زیرسازی معابر اصلی ورودی این روستا به پایان رسیده و آسفالت و سنگفرش معابر نیز در حال اجراست.
وی به بازسازی جهادی روستای تاریخی گردشگری تیس در منطقه آزاد چابهار اشاره کرد و افزود: روستای تاریخی و گردشگری تیس به طور جهادی در حال بازسازی و توسعه عمرانی است و این روستا که پیشینهٔ باستانی آن به دوران هخامنشیان باز می ‌گردد مکان مناسبی برای گردشگران خواهد بود.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل