جدیرترین اخبار :
  • بازدید بیش از ۲ هزار تاجر خارجی از نمایشگاه اکسپوی ایران
  • خرد جمعی در منطقه آزاد چابهار، بحران سیل را به تجربه ماندگار تبدیل کرد
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024
استاندار سیستان و بلوچستان:

هیچ محدودیتی برای توسعه همکاری ها با کشورهای همجوار نداریم

اقتصادی | تاریخ خبر : 97/12/07 | تعداد بازید :2065
استاندار سیستان وبلوچستان گفت: هیچ محدودیتی برای توسعه همکاری ها با کشورهای همجوار نظیر افغانستان محصور در خشکی نداریم و تمام کشورهای آسیای میانه می توانند از فرصت های بی نظیر این منطقه استفاده کنند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار به نقل از ایسنا، احمد علی موهبتی در همایش بین المللی توسعه بندر چابهار افزود: بندر چابهار نقطه اتکای بازرگانی و ترانزیت و از مهمترین فرصت های تجاری این استان محسوب می شود.

استاندار، اتصال ریل به چابهار را ضروری دانست و افزود: با گسترش محدوده منطقه آزاد چابهار، عملیاتی شدن ساخت و توسعه فرودگاه، ساماندهی و حذف حاشیه نشینی و اتصال ریل به بندر و شهر چابهار از مهم ترین چالش های این منطقه است.

موهبتی اظهار کرد: استفاده از مسیر چابهار برای ترانزیت کالا به اروپا علاوه بر کاهش 50 درصدی در زمان، نقش موثری در پایین بودن قیمت کالا برای سرمایه گذاران و مردم کشورهای آسیای میانه و افغانستان دارد.

وی تصریح کرد: بندر چابهار با توجه به موقعیت راهبردی و متصل به آبهای آزاد اقیانوس هند و دارا بودن سالن مجهزمسافری باید به کانون مسافرت های دریایی ایران تبدیل شود .

استاندار خاطرنشان کرد: چابهار می تواند به عنوان هاب منطقه ای ترانزیت، ترانشیب و کانون مسافرت های دریایی نقش ایفا کند .

وی بیان کرد: سالن مسافری بندر شهید کلانتری توانایی پذیرش همزمان 600 مسافر را دارد و می توان مسافرت های دریایی به کشورهای همجوار را انجام داد .

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: کمک به کشورهای محصور در خشکی به شاخص های اقتصادی این کشورها منجر می شود .

وی با قدردانی از تاکید رهبر معظم انقلاب برای توسعه سواحل مکران، اظهار داشت: در سال های اخیر با توجه به نگاه ویژه همه مسئولان کشور شاهد تامین زیرساخت های پهلوگیری کشتی های غول پیکر هستیم .

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری دولت در توسعه زیرساخت های بندر چابهار، گفت: با توجه به ظرفیت های این بندر 60 تقاضای سرمایه گذاری به ارزش 2 هزار و 400 میلیارد ریال ارائه که برخی ها منجر به امضای قرارداد شده است .

وی بر تکمیل زیرساخت های حمل و نقل، ساخت آزاد راه و آغاز عملیات اجرایی فرودگاه بین المللی چابهار و حل مشکلات تردد کامیون ها برای توسعه بهتر این شهرستان تاکید کرد.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل