جدیرترین اخبار :
  • بازدید بیش از ۲ هزار تاجر خارجی از نمایشگاه اکسپوی ایران
  • خرد جمعی در منطقه آزاد چابهار، بحران سیل را به تجربه ماندگار تبدیل کرد
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024

تلاش برای توانمندسازی زنان بلوچ در یادگیری زبان بین المللی برای ارایه سوزن‌دوزی به بازارهای جهانی

اقتصادی | تاریخ خبر : 97/11/30 | تعداد بازید :1722
عبدالرحیم کردی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر ، در توانمندسازی زنان بلوچ در یادگیری زبان بین المللی برای ارایه هنر اصیل خود به بازارهای جهانی تاکید کرد.

«عبدالرحیم کردی» مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر چابهار اظهار داشت: پیشینه تاریخی هنر سوزن دوزی، ظرفیت نیروی انسانی منطقه و نیاز فرهنگی جامعه به صنعت مد و لباس به ما می گوید که باید گام های جدی برای استفاده از این ظرفیت های عظیم در صنعت مد و لباس برداریم.

او گفت: تاکید ویژه مقام معظم رهبری به سبک زندگی ایرانی اسلامی، تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی، توجه ما را به صنعت سوزن دوزی و مدو لباس بیش از پیش افزایش داده است. موقعیت استراتژیک و ژئوپولیتیکی چابهار از جمله منطقه آزاد بودن آن و راه داشتن به آب های آزاد اقیانوسی، شرایط مناسب و ویژه ای را برای برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های بین المللی در اختیار این منطقه قرار داده است.

کردی گفت: معتقدیم سوزن دوزی یک اصالت فرهنگی و ریشه دار ایرانی است که قوم بلوچ پاسدار آن بوده توانسته آن را حفظ کند. در برگزاری جشنواره بین المللی مد و لباس فجر و ارتباط صنعتگران بومی سوزن دوزی منطقه با اساتید و صنعتگران بین المللی، به دنبال توانمندسازی زنان بلوچ در یادگیری زبان بین المللی برای ارایه هنر اصیل خود به بازارهای جهانی هستیم. می خواهیم با حفظ اصالت و ریشه در تاریخمان این صنعت را با زبان بین المللی به جهانیان ارایه دهیم.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل