جدیرترین اخبار :
  • همکاری نیروی هوایی ارتش برای راه‌اندازی فرودگاه کنارک
  • انتصاب در منطقه آزاد چابهار
  • برندسازی کالای ایرانی در اکسپو 2024
  • ارائه خدمات گردشگری دریایی به بیش از ۱۱۰ هزار مسافر نوروزی در سواحل مکران/ استقبال بی نظیر گردشگران از تفریحات دریایی در بندر چابهار
  • مشارکت مردم در سرمایه‌گذاری مناطق را افزایش می‌دهیم
سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور بروئنی اظهار کرد:

سوزن‌دوزی زنان بلوچ؛ متحول‌کننده اقتصاد سیستان و بلوچستان

اقتصادی | تاریخ خبر : 97/11/27 | تعداد بازید :2558
بخش بین‌الملل هشتمین جشنواره مد و لباس فجر به میزبانی منطقه آزاد چابهار از ۲۵بهمن‌ماه در این منطقه آغاز به کار کرد و در دومین روز برپایی این جشنواره، جمعی از مقامات بلندپایه از این نمایشگاه بازدید به عمل آوردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار به نقل از، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور بروئنی که یکی از بازدیدکنندگان این نمایشگاه بود، درخصوص برگزاری این جشنواره در چابهار اظهار داشت: بنده امروز توفیق داشتم که از هشتمین جشنواره مد و لباس فجر در بخش بین‌الملل بازدید کنم و بسیار خوشحال هستم که هنر زنان بلوچ چنین زیبا و شایسته به معرض نمایش قرار داده شده است.

حمیرا ریگی افزود: با افتخار می‌گویم که سوزن‌دوزی زنان سرزمین من در میان تمامی غرفه‎‌های حاضر در این نمایشگاه به خصوص در کنار شرکت‌کنندگان خارجی، همچون الماسی می‌درخشید و بنده همیشه معتقد بودم که از این هنر به تنهایی می‌توان بهره‌برداری مطلوبی در جهت رونق کسب و کار و معیشت مردم استان سیستان و بلوچستان نمود.

وی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد چابهار در اقدامی شایسته و قابل تقدیر میزبانی این جشنواره را بر عهده گرفته است که جا دارد از مدیران و مسئولین این سازمان نهایت تشکر را داشته باشم که هنر بی‌بدیل زنان بلوچ را برای ایران و جامعه بین‌الملل چنین زیبا و شکیل به نمایش درآورده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور بروئنی تاکید کرد: زنان سیستان و بلوچستان یک بار دیگر به دنیا ثابت کردند که بانوان ایرانی هنرمندترین و با افتخارترین زنان در تمام دنیا هستند که با کمترین امکانات، آثار منحصربه‌فردی را خلق می‌نمایند که چشم‌نوازی می‌کند.

حمیرا ریگی اظهار کرد: درست است که سیستان و بلوچستان جزء استان‌های کم‌برخوردار کشور محسوب می‌شود اما اگر ما از هنر دیرینه و ذاتی موجود در این سرزمین که همانا هنر بی‌مثال سوزن‎‌دوزی است، حمایت نماییم؛ در آینده شاهد تغییرات اساسی در شرایط اقتصادی این منطقه خواهیم بود و بنده حتم دارم که این امر محقق خواهد شد.

بنابراین گزارش، بخش بین‌الملل هشتمین جشنواره مد و لباس فجر با شعار «خوشا مکران و نقش بی‌مثالش» ۲۵ الی ۲۸بهمن‌ماه در سالن همایش‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی سازمان منطقه آزاد چابهار در حال برگزاری می‌باشد.

لازم به ذکر است، بیست نماینده از کشورهای آسیایی و اروپایی در غرفه‌های اختصاص یافته در بخش بین‌الملل هشتمین جشنواره مد و لباس فجر در چابهار محصولات خود را در زمینه مد و لباس اسلامی عرضه می‌کنند.

گفتنی است، این جشنواره با محوریت و تمرکز بر سوزن‎‌دوزی زنان بلوچ در منطقه آزاد چابهار برگزار گردیده است.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل